فوتبال جهان

8970
دنی اولمو، ستاره اسپانیا ساخت کرواسی!

دنی اولمو، ستاره اسپانیا ساخت کرواسی!

وقتی امشب در شهر برلین در مسابقات یورو ۲۰۲۴، اسپانیا به مصاف کرواسی برود، هویت حریف اسپانیا برای یک بازیکن بیش از همه اهمیت خواهد داشت. دنی اولمو در سن ۱۶ سالگی اسپانیا را ترک کرد تا فوتبال خود را در دینامو زاگرب کرواسی ادامه دهد، و او شک ندارد که اگر در اسپانیا می ماند نمی توانست به بازیکن کنونی تبدیل شود.

دنی اولمو محصول آکادمی بارسلونا، مانند بسیاری دیگر از بازیکنان جوان این آکادمی امیدوار بود قدم در راه بازیکنی مثل آندرس اینیستا بگذارد، اما بازیکن ثابت کنونی لاروخا، از راه کاملاً متفاوتی به تیم کشورش رسید.

همین الان نیز اگر بشنویم بازیکنی از غرب اروپا برای پیشرفت خود در ۱۶ سالگی به شرق اروپا رفته است تعجب خواهیم کرد و می گوییم باید این مسیر برعکس می بود! اما دنی و خانواده اش احساس کردند که این مسیر متفاوت و عجیب می تواند پیشرفت او را سرعت بخشد.

باید گفت که قمار آن ها جواب داد و دنی اولمو، شش فصل و ۱۰۰ بازی را در سطح اول فوتبال کرواسی گذراند، چندین جام کسب کرد و از لحاظ شخصیتی و ورزشی رشد کرد. او در این رابطه می گوید: «در کرواسی فرهنگ فوتبال نسبت به اسپانیا متفاوت بود و از لحاظ فیزیکی چیزهای زیادی یاد گرفتم. این بر خلاف اسپانیا مخصوصاً آکادمی بارسلونا بود که توپ بیشترین نقش را در بازی یک فوتبالیست ایفا می کرد. البته زمانی هم که بعد از کرواسی در فوتبال آلمان و لایپزیش گذراندم جنبه های دیگری نیز به فوتبالم اضافه کرد. اما کرواسی چیز دیگری بود. من در ۱۶ سالگی با بازیکنانی در زمین تمرین بودم که تجربه بازی در جام جهانی داشتند. این قدم بزرگی برای من بود و باعث شد از لحاظ فیزیکی و ذهنی پیشرفت کنم.»

اولمو همچنین در پاسخ به این سوال که آیا هیچگاه شده بود که ترک آکادمی بارسلونا در سنین جوانی و رفتن به کشوری مثل کرواسی برای او در شک و شبهه قرار گیرد؟ که در پاسخ می گوید: «حقیقتاً هیچوقت! من از همان روز اول می دانستم که هدفم همین است. درست است که در کنار خاطرات خوب خاطرات نه چندان خوب هم هم از زمان فوتبال در کرواسی داشتم اما این طبیعی است. زمانی که در ۱۸ سالگی به صورت ثابت در اروپا فوتبال بازی می کردم فهمیدم که کار درستی انجام دادم.»

حالا امشب اولمو در بزرگترین تورنمنت فوتبال اروپا مقابل کشوری قرار می گیرد که به او کمک زیادی کرد تا بتواند بازیکن ثابت اسپانیا شود. او مسلماً برای موفقیت لاروخا و شکست کروات ها قدم بر خواهد داشت اما برای حریفش فراتر از احترام را قائل خواهد بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان