پریسا غفاری

پریسا غفاری

مصاحبه

8978
عالمیان: شاید اتفاقی خاص را هم رقم بزنم

نوشاد تاریخی دیگر را در پینگ پنگ رقم زد

عالمیان: شاید اتفاقی خاص را هم رقم بزنم

نوشادعالمیان به عنوان یکی از ۱۳ بازیکنی که از طریق رنکینگ جهانی وارد فهرست بازیکنان المپیکی می‌شود، سهمیه خود را قطعی کرد.

با توجه به اتمام میادین انتخابی کسب سهمیه المپیک، فدراسیون جهانی تنیس روی میز به زودی بر اساس رنکینگ به روز رسانی شده خود، اسامی بازیکنانی که از این رنکینگ مجوز حضور در بازی های ۲۰۲۴ را کسب می کنند، در تاریخ 29 خرداد اعلام خواهد کرد.

لیام پیچ‌فورد از بریتانیا،اوویدینو از رومانی،نوشاد عالمیان از ایران،دنیل هابیسون از اتریش،ادوارد لونسکو از رومانی،بریان آفانادور از پورتوریکو،ماریتن آلگرو از بلژیک،آلبرتو مینو از اکوادور،ابراهیما دیاو از سنگال،دنیل گونزالز از پورتوریکو،لوکا ملادینوویچ از لوگزامبورگ،سدریک نویتینک از بلژیک،راجر وانگ از نیوزلند بازیکنان مورد نظر هستند. سهمیه یونیورسالیتی (وایلدت کارت) هم به کشور کنگو رسید.

نوشاد عالمیان بعد از قرار گرفتن در جمع المپیکی ها با ابراز خوشحالی می گوید:«از قبل می دانستم که سهمیه می گیرم و از اینکه برای سومین بار بزرگترین رویداد ورزشی را تجربه می کنم ،خیلی خوشحالم. سومین حضور بالطبع استرسم را کم خواهد کرد. من تمام تلاشم را می کنم تا در انجا نتیجه ای را رقم بزنم که برای پینگ پنگ کشورم ایده ال باشد .از کجا معلوم شاید اتفاقی خاص را هم رقم بزنم.هر چند هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.»

او با توجه به پرچمداری نداشهسواری از جامعه تنیس روی میز هم می گوید:«از اینکه در مراسم افتتاحیه نماینده ی رشته ما به عنوان پرچمدار حضور دارد برای پینگ پنگ بسیار قابل تقدیر است.همین مساله باعث معرفی بیشتر ما خواهد شد.به شهسواری هم تبریک می گویم.»

بدین ترتیب تنیس روی میز ایران با سه بازیکن در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت خواهد کرد. پیش از این نیما عالمیان و ندا شهسواری با قهرمانی در بازی های آسیای میانه سهمیه حضور در این بازی ها را گرفته بودند.در ضمن این برای نخستین بار است که یک پینگ پنگ باز ایرانی از طریق رنکینگ وارد بازی های المپیک می شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه