کشتی و وزنه‌برداری

9106
سهمیه کشتی آزاد کامل می‌شود؟

بیانیه اتحادیه جهانی کشتی؛اختصاص سهمیه روسیه به کشورهای دیگر

سهمیه کشتی آزاد کامل می‌شود؟

اتحادیه جهانی کشتی در تصمیمی عجیب اعلام کرد، با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، کشتی‌گیران روسیه نمی‌توانند در المپیک حضور داشته باشند.

به گزارش ایران ورزشی اتحادیه جهانی کشتی خبر داد، سهمیه‌ کشتی‌گیران روسیه که از حضور در المپیک پاریس محروم شده‌اند، به کشورهای دیگر اختصاص خواهد بافت.

کمیته بین‌المللی المپیک لیست نفرات واجد شرایط از دو کشور روسیه و بلاروس برای حضور در رقابت‌های المپیک پاریس را منتشر کرد که بر این اساس چهره‌های شاخص و عنوان دار جهان و المپیک همچون زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف، آرتور نایفونوف، سرگئی سیمنوف و عبدالرشید سعدالله‌یف به دلیل حمایت از حمله نظامی روسیه علیه اوکراین نمی‌توانند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ حاضر شوند.

اتحادیه جهانی کشتی نیز با اشاره به تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک در محرومیت کشتی گیران روسیه و بلاروس، اعلام کرد؛ سهمیه‌های این دو کشور در اوزانی که کمیته بین‌المللی المپیک با حضور کشتی‌گیرانشان در المپیک مخالفت کرده است طبق اولویت در اختیار کشورهای دیگر که طبق گزینشی المپیک واجد شرایط هستند، می‌گیرد تا با این اوصاف لطمه‌ای به تعداد ۱۶ کشتی‌گیر در هر وزن المپیک پاریس وارد نشود.

این اتفاق می‌توانست در وزن 57 کیلوگرم به سود کشتی ایران تمام شود اگر میلاد والی‌زاده می‌توانست در مسابقات قهرمانی جهان بلگراد یک دور دیگر کشتی خود را ببرد، الان سهمیه کشتی آزاد در المپیک کامل بود. شاید الان باز هم تصمیم کادرفنی سابق تیم ملی کشتی آزاد در استفاده نکردن از علیرضا سرلک به چشم بیاید. شاید اگر سرلک در جهانی بلگراد به میدان رفته بود الان سهمیه ایران در المپیک کامل شده بود. 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری