جواد رستم‌زاده

جواد رستم‌زاده

یادداشت

9172
تب یورو در تلویزیون همه را میخکوب کرد؛ اجرای بی‌نمک خیابانی

تب یورو در تلویزیون همه را میخکوب کرد؛ اجرای بی‌نمک خیابانی

یورو هر ۴ سال یکبار به ما یادآوری می‌کند که آنچه در فوتبال ما می‌گذرد با استانداردهای روز دنیا فرسنگ‌ها فاصله دارد.

تب فوتبال قاره یشمی این روزها همه دنیا را اپیدمی‌وار در بر گرفته و همه این شب‌ها پای جعبه جادو میخکوب می‌شوند تا زیبایی‌های فوتبال را بدون درگیری و غر زدن و بداخلاقی‌ها در داخل مستطیل سبز به نظاره بنشینند.

آنچه امروز در یورو 24 تقدیم علاقه‌مندان فوتبال دنیا می‌شود در بالاترین سطح حرفه‌ای‌گری است و در واقع کلاس درس رایگانی برای همه مدیران، مربیان، بازیکنان و هواداران فوتبال است. یورو هر 4 سال یکبار به ما یادآوری می‌کند که آنچه در فوتبال ما می‌گذرد با استانداردهای روز دنیا فرسنگ‌ها فاصله دارد و با تمام هزینه‌های گزافی که در این بوم و بر می‌کنیم باز آب در هاون می‌کوبیم و به گرد فوتبال روز دنیا هم نرسیده‌ایم. کاش مربیان مغرور در این حوالی، این شب‌ها با تماشای یورو تاکتیک‌های زنگاربسته را یکبار برای همیشه کنار بگذارند و راه و رسم شهرآشوبی را از امثال یولیان ناگزمان فرمانده برنای موبورها و لوییس دلافوئنته رهبر کهنسال ماتادورها یاد بگیرند تا با کلید خوردن دوباره لیگ در حسرت پاگشایی مردانی که راه و چاه را گم می‌کنند، نمانیم و به خاطر یک شاخه گل، شبگرد شب بیدار فوتبال بومی لقب نگیریم. این اما یک روی سکه است و روی دیگر که ما را زخمی و نالان می‌کند کیفیت مدیریت برگزاری بازی‌ها و البته مدیریت رسانه‌ای است که در این آوردگاه به نظاره می‌نشینیم. از معجزه پخش تصاویر تلویزیونی آلمان‌ها که بگذریم به برنامه‌های کارشناسی می‌رسیم که این شب‌ها در صدا و سیمای ما به جای پرداختن به مسائل فنی و مدیریتی بکر یورو به محملی برای جولان مجری‌های جوزده و کارشناسان عقب‌افتاده از فوتبال دنیا تبدیل شده است. مثلاً در تخصصی‌ترین شبکه ورزشی سیما همچنان به جای پرداختن به مسائل فنی و حتی جامعه‌شناختی فوتبال روز دنیا و تماشاگران آن باید با اجراهای بی‌نمک جواد خیابانی خنج بر روح و روان‌مان بکشیم و بابت پولی که در قبض‌های برق‌مان برای صداوسیما پرداخت می‌کنیم حسرت و تأسف بخوریم. جواد خیابانی در بازی انگلیس – صربستان 90 دقیقه تمام دروازه‌بان صرب‌ها را با دروازه‌بان ذخیره‌شان اشتباه گرفته بود و یک نفر هم در آن صداوسیما پیدا نشد که اشتباه او را تصحیح کند. این سوتی‌ها از وی مسبوق به سابقه است و سکوت مسئولان سیما هم مسبوق‌تر به سابقه. او البته در برنامه تحلیلی شبکه ورزش هم چنان بچه‌گانه با خداداد به مجادله می‌پردازد و چنان شوخی‌های سطحی 
می‌کند که تمام بیننده‌ها را فراری می‌دهد. تهیه‌کننده‌های شبکه ورزش برای شأن افتضاح اجرای ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا درس عبرت نشده بود یا خودشان هم مایلند با سیرک خیابانی فالوور جمع کنند و با این زوج بیشتر دیده شوند؟


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های یادداشت