ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

9216
وطنخواه :پروین خیلی سر به سر آلن ویتل می‌گذاشت

زدن ۱۶ گل برای گولسیانی مدافع واقعا با ارزش است

وطنخواه :پروین خیلی سر به سر آلن ویتل می‌گذاشت

ویتل هم زمان ما با همه زود رفیق شد و بیشترین گلها را زد

پیشکسوت پرسپولیس از آلن ویتل گلزن خارجی پرسپولیس حرف می زند که گولسیانی با گل زدن در بازی پایانی لیگ که گل قهرمانی پرسپولیس هم بود به ان رکورد رسید .

رضا وطنخواه پیشکسوت نامدار پرسپولیس درباره بعضی از مسائل مشترک تیم فعلی با تیم زمان بازیگری‌اش پاسخگوی سوالات ما شد.

*برای پرسپولیس به نظرتان چه مربی باید انتخاب شود؛ داخلی یا خارجی ؟

 

من قاطعانه اعتقاد دارم که برای پرسپولیس حتما بهترین گزینه مربیان داخلی و به نوعی استخوان خرد کرده های پرسپولیس هستند. مربیانی مانند یحیی و تارتار و کریم باقری برای پرسپولیس بهترین هستند و به نظرم خیلی بهتر از مربیان خارجی می توانند تیم پرسپولیس را جمع جور کنند / به نظرم تا مربی خارجی بخواهد قلق تیم و بازیکنان دستش بیاید نصف فصل از دست رفته  و شرایط برای ایشان خیلی سخت شده است .

 

*اما برای لیگ نخبگان و مبارزه با تفکرات مربیان خارجی و بازیکنان ابرستاره ای که در تیمهای عربستانی و سایر تیم‌های قدرتمند این لیگ شاید شرایط ما ضعیف تر باشد؟

 

بله این یک حقیقت است که عربستانی با اتکا به منابع نفتی که دارند خیلی پول خرج فوتبالشان می کنند و بازیکن و مربی و امکانات خیلی خوبی فراهم می سازند  که این عوامل شرایط را برای یک مربی آسان می  کند اما این امکانات در کشور ما وجود ندارد .از همین رو چه مربی داخلی و چه مربی خارجی بیاوریم  امکانات مانند عربستان و بعضی از کشورهای دیگر برای آنها فراهم نیست .در اینجا می خواهم یک مثال بزنم شما فکر کنید من را سرمربی تیم ملی برزیل کنند. طبیعتا من در حد بازیکنان این تیم نیستم اما چون بازیکنانم بهترین هستند هر تیمی را به راحتی شکست می دهم .منظورم این است وقتی شما بازیکن بزرگ و نامدار را  در مقابل هر تیمی قرار دهید و در کنارش  سایر امکانات را فراهم کنید قطعا قادر خواهد بود بهترین بازیها را انجام داده و شانس موفقیت تان را بالا ببرد. به همین دلیل است که ما نمی توانیم حریف غول‌های آسیایی بشویم .

 

*حتی با بازیکنانی مانند اورونوف و تقویت پرسپولیس باز هم نمی توانیم تنه به تنه تیمهای قوی در آسیا بزنیم ؟

 

من مربی ضد علم و دانش روز نیستم اما دوست دارم با مربی و بازیکن ایرانی و چند بازیکن شایسته دیگر به مصاف تیم های آسیایی برویم و برای پیشرفت راه‌های دیگر را انتخاب کنیم. مثلا در مقطعی فوتبال قطر حدود 100 بازیکن به فوتبال برزیل فرستاد تا در آنجا آموزش ببینند .یا مثلا ما می توانیم برای تیم‌های پایه مان از مربیان خارجی استفاده کنیم تا بازیکنان‌مان از پایه خوب آموزش ببینند .در باشگاه‌هایمان هم ما مربی های خوبی داریم به همین دلیل معتقدم با مربی ایرانی و بازیکنانی که  تیم پرسپولیس دارد حتما ما می توانیم بهترین شرایط را فراهم سازیم و در آسیا هم نتایج آبرومندانه‌ای کسب کنیم .

 

*یکی از سوالات‌مان هم از شما به آلن ویتل باز می‌گردد که همبازی تان بود و با زدن 16 گل بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس بود که در فصل گذشته با گلزنی گولسیانی به این رکورد رسید ، در مقام قیاس بین این دو بازیکن شما چه صحبتی دارید؟

 

غیر از آلن ویتل یک بازیکن دیگراسکاتلندی هم به پرسپولیس آمد که نیم فصل از پرسپولیس رفت اما آلن ویتل خیلی زود خودش را با تیم به لحاظ فوتبالی و رفتاری ما وفق داد .ویتل گلزن خوبی بود اما بهتر از ما نبود با این وجود خیلی خوب با همه بازیکنان ما رفیق شد و به همین دلیل در مدتی که در پرسپولیس بود موفق عمل کرد بود. علی پروین هم خیلی سر به سر او می گذاشت .ویتل گل‌های حساس زیادی برای پرسپولیس زد اما گل او در تبریز به تراکتور را هیچ وقت فراموش نمی کنم که خیلی برای ما مهم بود .گولسیانی هم از زمانی که آمده خیلی خوب موثر بوده و به عنوان یک دفاع هم در کار دفاعی خوب عمل کرده و در کار گلزنی هم بسیار موفق بوده که ارزش فنی این بازیکن را می رساند و زدن 16 گل برای یک مدافع خیلی مهم و با ارزش است. ویتل هم در زمان ما با همه زود رفیق شد و بیشترین گلها را زد.

 

*از کارتان زیر نظر آلن راجرز مربی معروف آن زمان تان صحبت کنید ؟

 

راجرز مربی خیلی خوبی بود که بیشتر تمرینات‌مان را در گردنه قوچک برگزار می کرد و بعد هم داودیه که اصلا ازآن زمان تمرین در آن محل باب شد .بچه‌های ما فوتبالی خیلی قوی بودند و به لحاظ بدنی هم مربی‌مان در آنجا ما را آماده می ساخت .

 

*در یورو طرفدار چه تیمی هستید ؟

 

من از جام جهانی 1966 که انگلیس قهرمان جام جهانی شد طرفدار این تیم هستم اما متاسفانه از ان زمان تا حالا نتوانسته قهرمانی در اروپا و یا جام جهانی کسب کند .در مقطع فعلی هم من تیم‌های فرانسه و آلمان را مدعیان جدی قهرمانی این دوره می دانم .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران