فوتبال جهان

9230
در نبود نیمار؛ بار سنگین برزیل روی دوش وینیسیوس

در نبود نیمار؛ بار سنگین برزیل روی دوش وینیسیوس

عملکرد ضعیف وینیسیوس جونیور در تیم ملی کشورش یعنی برزیل در چند وقت گذشته با درخشش دیگر ستارگان این تیم مخصوصاً نیمار پوشش داده می شد، اما در حالی که سه روز با آغاز کوپا آمریکای ۲۰۲۴ و یک هفته با اولین بازی سلسائو در این رقابت ها فاصله داریم، و البته غیبت قطعی نیمار در این مسابقات، وقتش است که بالاخره وینیسیوس در لباس طلایی هم خودی نشان دهد.

مسلماً قضیه به این سادگی ها نیست. اگر قرار بود در هر تورنمنت ملی بازیکنان بتوانند فرم باشگاهی خود را به این مسابقات هم انتقال دهند، شاهد رقابت ها خیلی مسخره می شد، اما با همه این ها توقع از بازیکنی در حد و اندازه های وینیسیوس بالاتر از این ها است. او باید برای کشورش گل های بیشتری بزند و پاس گل های بیشتری بدهد.

در چند مسابقه اخیر جرقه هایی از درخشش احتمالی او زده شده است. در ماه مارچ در بازی دوستانه مقابل انگلیس، وینیسیوس یک بازی عالی از خود به نمایش گذاشت و ۸۸ دقیقه کایل واکر را آزار داد. با اینکه او در این بازی به صورت رسمی عنوان پاس گل را به نام خود ثبت نکرد اما حرکت انفجاری وی بود که پایه گذار تک گلی شد که در دروازه خالی، اندریک به ثمر رساند.

سه روز بعد از آن در تساوی پر گل ۳-۳ مقابل اسپانیا هم «وینی» پایه گذار گل اول تیمش بود. بعد از آن او حتی بهتر هم شد. پاس گل به اندریک در بازی مقابل مکزیک و یک نمایش خیره کننده مقابل آمریکا که البته می توانست با دقت بیشتر او در مقابل دروازه برایش گل نیز به همراه داشته باشد.

بهترین فصل وینیسیوس؟

در سال های گذشته، وقتی ورژن های قدیمی وینیسیوس تلاش داشت تا از بال های کناری جادوی خود را اجرا کند همیشه با نگرانی هایی برای هواداران همراه می شد. فرم او در باشگاهش رئال مادرید بارها دچار ضربه شد که البته برای کسی که از جوانی آن همه فشار درخشش بر روی شانه هایش بود امری طبیعی محسوب می شد. اما حالا وینی در آستانه تولد ۲۴ سالگی خود قرار دارد و بهترین فوتبال خود را به نمایش می گذارد. البته وی در فصلی که گذشت به چند ماه زمان برای رسیدن به فرم خوب خود نیاز داشت. مصدومیتی که در بازی مقدماتی جام جهانی مقابل کلمبیا نصیبش شد وی را مدتی عقب انداخت اما درخشش جود بلینگام، وینی را از زیر نورافکن توجهات خارج کرده بود. اما از وقتی سال جدید میلادی آغاز شده وینی فوق العاده بوده است. آمار ۲۴ گل و ۱۱ پاس گل در تمامی رقابت ها خود گویاست، اما زدن گل در فینال لیگ قهرمانان، به ثمر رساندن دو گل در مرحله نیمه نهایی و دو پاس گل مقابل من سیتی در یک چهارم نهایی، به ثمر رساندن هت تریک در فینال سوپرجام اسپانیا مقابل بارسلونا و دست داشتن در دو گل از ۳ گلی که سپیدپوشان مقابل آبی و اناری پوشان در ماه آوریل به ثمر رساندند عیار واقعی او را نشان می دهد.

و البته در این میان او همان کاری که در آن استاد است، یعنی دریبل ها، لایی انداختن ها و حرکات محیرالعقول دیگر را نیز فراموش نکرده و هواداران فوتبال را سرگرم می کند. او در فصلی که گذشت در یک درصد برتر تمامی مهاجمان اروپا از حیث حرکات هجومی، دریبل های موفق و لمس توپ در محوطه جریمه حریف قرار داشته است.

تبدیل شدن به مرد اصلی

حالا در برزیل که برای قهرمانی در کوپا آمریکا خیز بر می دارد وینی باید همه این آمارهای خوب دوران باشگاهی خود را به بازی های ملی بیاورد. او زمانی در رئال به کریم بنزما کمک کرد تا به جایزه توپ طلا برسد اما اکنون در پایتخت اسپانیا با اینکه همراهی مثل بلینگام دارد اما مرد اول محسوب می شود. این توقع که بتواند فرم خوب باشگاهی خود را به تیم ملی بیاورد از طرف برزیلی ها خواسته زیادی نیست. وینیسیوس در تمام دوران فوتبال خود زیر فشار زیادی بوده و بهترین استعداد برزیلی ها از زمان ظهور نیمار محسوب می شود. او در مادرید در پستی عملکرد عالی خود را دارد که قبلاً کریستیانو رونالدو بازی می کرد و پاسخ دادن به انتظارات برای پر کردن جای خالی نیمار در برزیل نمی تواند خواسته زیادی باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان