محمد محمدی سدهی

محمد محمدی سدهی

مصاحبه

9291
فائقی: این مبلغ حتی برای تیم محلات هم کافی نیست

فدراسیون با این اقدامات به دنبال گرفتن استقلال تیم ها است

فائقی: این مبلغ حتی برای تیم محلات هم کافی نیست

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی اعتقاد دارد که اختصاص مبلغ ۳۶۵ هزار میلیارد حتی برای تیم محلات هم کافی نیست.

سعید فائقی، معاون اسبق سازمان تربیت بدنی در خصوص قانون سقف بودجه به «ایران ورزشی» می گوید: «نمی توان برای تیم ها محدودیت اجرا کرد و کار فدراسیون در تعیین بودجه برای تیم ها به شدت اشتباه است. باید بپذیریم که ترکش این محدودیت به فدراسیون هم اصابت خواهد کرد چرا که طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال 2 درصد از بودجه تیم ها به عنوان حق عضویت به فدراسیون تعلق می گیرد و حالا با محدود شدن بودجه تیم ها و هزینه های بسیاری که وجود دارد، فوتبال ملی هم از نظر برگزاری اردو و مسائل دیگر دچار مشکلاتی می شود.»

او صحبت های خود را این گونه ادامه می دهد: «در حال حاضر هزینه ها بسیار سنگین است و یک تیم چگونه با این هزینه ها می تواند 365 هزار میلیارد را به آخر فصل برساند. در حال حاضر جذب یک بازیکن خارجی متوسط حدود 1 میلیون دلار برای تیم ها هزینه دارد و حالا فکر کنید که یک باشگاه بخواهد یک یا دو بازیکن در این سطح بیاورد، با این شرایط باید 2 میلیون دلار به این دو بازیکن بپردازد و حال دیگر هزینه ها را چگونه باید بپردازد؟ با این شرایط بودجه باشگاه حتی به امور جاری هم نمی رسد.»

فائقی بیان می کند: «دخالت در امور باشگاه ها توسط فدراسیون ممنوع است و اگر یک باشگاه این موضوع را به ای اف سی اطلاع دهد، فوتبال ما تعلیق می شود. علاوه بر این باشگاه باید برنامه داشته باشد تا براساس این برنامه بودجه در نظر گرفته شود. این گونه نیست که اول بودجه تعیین کنند و پس از آن برنامه بدهیم، این خنده دار است. هیچ لیگی در تمام دنیا قانونی به نام قانون سقف بودجه ندارد چرا که این مغایر با قوانین فوتبال دنیاست. فدراسیون تنها نقش نظارت بر تیم های باشگاهی دارد، نه اینکه بخواهد قوانینی برای باشگاه ها وضع کند.»

معاون اسبق سازمان تربیت بدنمی می گوید: «با این مبلغی که برای تیم ها در نظر گرفته شده، نمی توان تیم محلات را اداره کرد و برای تیم محلات هم کافی نیست. ما باید استقلال را برای باشگاه های مان بخواهیم نه اینکه با وضع قوانین این چنینی استقلال را از آنها بگیریم. باشگاه های ما در شرایطی امسال در مسابقات لیگ نخبگان حاضر خواهند شد که تیم های رقیب برای تقویت خود هزینه بسیار زیادی می کنند. در حال حاضر می بینیم که همین کشورهای همسایه مان هزینه های کلانی به فوتبال خود اختصاص می دهد اما ما به دنبال محدود کردن هزینه ها هستیم. مبلغی که باشگاه های عربی به یک بازیکن خود اختصاص می دهند، به اندازه هزینه های فوتبال مان است.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه