توپ و تور

9430
سعید و آرمان نزدیک بزرگان رکوردار بسکتبال

سعید و آرمان نزدیک بزرگان رکوردار بسکتبال

تغییر نسل بازیکن‌ها باعث شده در جدول پرافتخارترین بازیکن‌های تاریخ بسکتبال ایران ، خبری از بازیکن‌های فعال نباشد.

سعید داورپناه و آرمان زنگنه دو بازیکن باتجربهٔ طبیعت، پرافتخارترین بازیکن‌های حاضر در فینال فصل 1402- 1403 بین تیمهای شهرداری گرگان و طبیعت بودند. این دو بازیکن هرکدام سه بار قهرمان لیگ برتر شده‌اند.

داورپناه و زنگنه با قهرمانی امسال با طبیعت به رکورد چهار قهرمانی در لیگ برتر رسیدند اما تا رسیدن به رکورد پرافتخارترین بازیکن‌های تاریخ لیگ برتر راه زیادی در پیش دارند.

اشکان جعفری یکی دیگر از بازیکنان طبیعت هم امسال سومین قهرمانی خود را تجربه کرد. جعفری دو قهرمانی قبلی را در ترکیب گرگان به دست آورده بود و قهرمانی را با خود به طبیعت آورد. حسن علی اکبری و محمد شهریان هم دومین قهرمانی خود را در لیگ برتر تجربه کردند.

بابک نظافت، کرم احمدیان و مهراد آتشی هرکدام با ۸ قهرمانی، پرافتخارترین بازیکن‌های تاریخ لیگ برتر به‌شمار می‌روند. صمد نیکخواه‌بهرامی، حامد آفاق و مهدی کامرانی با ۷ قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند.

این نفرات البته پرافتخارترین بازیکن‌های بالاترین سطح رقابت‌های سراسری بسکتبال در ایران نیستند. محسن صادق‌زاده، حمیدرضا مجلسی، احمد رضایی و حسین ایروانی با ۹ قهرمانی بیشتر از هر بازیکنی در بسکتبال باشگاهی ایران، جام قهرمانی بالای سر برده‌اند. هر چهار بازیکن از نفرات اصلی ذوب‌آهن در دههٔ ۷۰ و سال ۸۰ خورشیدی بودند که پنج قهرمانی خود را پیش از آغاز لیگ برتر بسکتبال در فصل ۱۳۷۷-۷۸ تصاحب کردند. پیمان صداقت‌نیا دیگر بازیکن ذوب‌آهن است که ۸ قهرمانی در رقابت‌های لیگ سراسری و لیگ برتر بسکتبال تصاحب کرده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور