کوچ ستاره‌ها از نصف جهان بعد از قهرمانی

جعفر برزگر

جعفر برزگر

گزارش

9467
کوچ ستاره‌ها از نصف جهان بعد از قهرمانی

فصل برای سپاهان با قهرمانی در جام حذفی به پایان رسید. به نظر می‌رسد ۶-۵ بازیکن این تیم قراردادشان به پایان رسیده و از این جمع چند نفرشان قصد جدایی دارند. به این جمع خبر پیشنهاد تیم ملی کره جنوبی به مورایس را هم اضافه کنید.

فصل برای سپاهان با قهرمانی در جام حذفی به پایان رسید. به نظر می‌رسد 6-5 بازیکن این تیم قراردادشان به پایان رسیده و از این جمع چند نفرشان قصد جدایی دارند. به این جمع خبر پیشنهاد تیم ملی کره جنوبی به مورایس را هم اضافه کنید. اما در حالی که هنوز پرچم‌های بزرگ سپاهان در آسمان ورزشگاه آزادی در حال چرخیدن بود و هوادارانشان از کسب جام قهرمانی کیف می‌کردند اولین شوک را رامین رضاییان با اعلام خبر جدایی‌اش به آنها وارد کرد. مدافع راست ملی‌پوش سپاهان بر خلاف ادعای مدیر عامل باشگاه روز گذشته باز هم خبر جدایی قطعی‌اش از این تیم را منتشر کرد. حالا سپاهان می‌ماند و مشکل حفظ ستاره‌های باقیمانده و جایگزین کردن بازیکنان مثل رامین و شهریار.

رضاییان: برخی‌ها در باشگاه دلم را شکستند
«خبری که می‌خواهم بدهم این است که یک سری‌ در باشگاه سپاهان، دل من را شکستند. من قلباً ناراحت هستم. من دو سال بی‌نظیر را کنار هواداران داشتم. چیزی جز خوبی از هواداران ندیدم و رسماً خداحافظی خودم را از تیم سپاهان اعلام می‌کنم. فکر نمی‌کنم دیگر من را در لباس سپاهان ببینید. من به این تصمیم مطمئنم و روی این موضوع فکر کرده‌ام و تصمیم خودم را گرفته‌ام، چون برای چنین روزی، در کنار این بچه‌ها، ماه‌ها نخوابیدم و تلاش کردم و دم غیرتشان گرم که توانستیم دل هواداران را شاد کنیم. من سعی کردم همیشه با جان و دل در کنارشان باشم. امیدوارم من را حلال کنند و برای آنها آرزوی بهترین‌ها را دارم. امیدوارم که سپاهان برای فصل بعد تیم خوبی را ببندد.»  اینکه رامین به استقلال می‌رود، به پرسپولیس برمی‌گردد یا راهی کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد شد را آینده مشخص می‌کند. اما مهاجم سپاهان که شایعه حضورش در تیم کلبا امارات شنیده شده هم به نوعی حرف‌های رضاییان را تأیید می‌کند.

مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه سپاهان: مورایس می‌ماند
محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان درباره آینده کاری مورایس در سپاهان این طور می‌گوید: «قصد ما این است که مورایس به کار خود ادامه بدهد. نگاه ما بلندمدت بوده و معدود شرکت‌هایی در کشور داریم که برای سال‌های 1410 یا 1430 برنامه‌ریزی کرده باشند. همین برنامه را در فوتبال و ورزش داریم. مورایس یکی از بهترین مربیان فعلی ایران است و شاید پیشنهادهایی داشته باشد. نگاه ما در قراردادها نیز بلندمدت بوده و روی آکادمی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.» او مدعی است که دخالتی در امور فنی ندارد و به همین دلیل درباره جدایی احتمالی ستاره‌های تیمش می‌گوید: «باید ظرفیت‌های تیم را با نظر سرمربی و کمیته فنی سپاهان به بهترین نحو بچینیم و این کار در باشگاه انجام شود. من در مسائل فنی دخالت نمی‌کنم و کار را به اهل آن می‌سپارم. تا حداکثر ممکن از ظرفیت‌های ایجاد شده بهره می‌بریم و نگاه ما به تربیت بازیکنان است.»  با همه این صحبت‌ها اما واقعاً این برخی‌ها چه کسانی هستند که هم رامین رضاییان به آنها اشاره داشت هم شهریار مغانلو.

شهریار مغانلو: به ما احترام نگذاشتند
«فصل بسیار طولانی و سختی را پشت سر گذاشتیم. اتفاقات زیادی افتاد که دوست داشتم درباره آن صحبت کنم، اما اینجا جای مناسبی برای این کار نیست. امیدوارم دل مردم اصفهان را شاد کرده باشیم. ما چند بازیکن دلخور هستیم. مسأله احترام در میان بود و به دنبال احترام بودیم که از سوی برخی آدم‌ها به ما نرسید. این قهرمانی مبارک مردم اصفهان. مسائل زیادی به وجود آمد و اتفاقاتی افتاد که نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم. فقط می‌گویم دم بچه‌ها گرم.» احتمال هم‌تیمی شدن او با مهدی قایدی در تیم اتحاد کلبای امارات وجود دارد: «قایدی فردی باشخصیت و بازیکنی قوی است که او را دوست دارم.» مهاجم سپاهان اصفهان حرف‌های رامین رضاییان  که گفته دل او را در این باشگاه شکسته‌اند و قصد ندارد در جمع طلایی‌پوشان به فوتبال خود ادامه بدهد را تأیید می‌کند: «مسائل زیادی به وجود آمد و اتفاقاتی افتاد که نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم. فقط می‌گویم دم بچه‌ها گرم.»

مدیرعامل باشگاه: رامین با این فصل خداحافظی کرد
به نظر می‌رسد که مدیرعامل باشگاه سپاهان قصد باور حرف‌های رضاییان مبنی بر جدایی‌اش را ندارد. مهدی آذربایجانی می‌گوید: «شاید او با این فصل خداحافظی کرده است.»‌ او اما دلخوری بازیکنان و کادرفنی از شرایط موجود باشگاه را تأیید می‌کند: «مورایس و بازیکنان از شرایط باشگاه سپاهان دلخور هستند و امیدوارم تیم در مسیر عادی خودش حرکت کند تا به چیزی که شایسته آن هستیم، برسیم. اتفاقاتی در باشگاه افتاد و همه دلخور بودند. من بابت اتفاقاتی که برای باشگاه سپاهان افتاده، مانند هواداران خیلی ناراحت بودم و امیدوارم این مسائل را با تدبیر و برنامه‌ریزی حل کنیم تا سپاهان به جایگاه اصلی خودش برسد. اتفاقاتی افتاد که همه در باشگاه سپاهان ناراحت بودند و باید دلخوری‌ها را التیام بخشید. تلاش کردم آرامش بر باشگاه حاکم باشد و به تعهدات خودمان عمل کنیم.» او درباره پیشنهاد خارجی مورایس می‌گوید: «پیشنهادی از جایی ندیدیم. در اخبار دیدم که مورایس در یک فهرست 12 نفره بوده است و شاید مربیان زیادی در لیست‌های 10 یا 15 نفره باشند. این مسأله دلیل بر جدایی نمی‌شود.»
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش