گزارش

9470
گرجستان-جمهوری چک، به دنبال راهی برای نجات

گرجستان-جمهوری چک، به دنبال راهی برای نجات

گرجستان و جمهوری چک، دو تیم بدون امتیاز گروه آخر یورو ۲۰۲۴ در نخستین مسابقه امروز به دنبال راهی برای نجات هستند.

گرجستان و جمهوری چک، دو تیم بدون امتیاز گروه آخر یورو 2024 در نخستین مسابقه امروز به دنبال راهی برای نجات هستند.

هامبورگ میزبان نخستین بازی تاریخ این دو تیم است. تیم گرجستان اولین حضور در میان نخبگان اروپا را در دورتموند تجربه کرد و بازی فوق‌العاده‌ای برابر ترکیه انجام داد. 
تیم ویلی‌سانیول 14 ضربه به سمت دروازه حریف روانه کرد که از اتریش سال 2008 در میان تازه‌واردان اروپا بی‌سابقه بود اما این تیم دوبار غافلگیر شد از جمله گل سوم که دروازه‌بان تیم، گیورگی مامارداشویلی برای زدن گل تساوی به محوطه جریمه حریف رفته بود. از وقتی مرحله گروهی در جام ملت‌های اروپا برگزار می‌شود، تنها دو تیم بعد از باختن بازی اول به مرحله حذفی رسیده‌اند؛ اسلواکی و ایرلندشمالی هر دو در یورو 2016 و گرجستان می‌تواند سومین آنها لقب بگیرد. 
قبل از بازی با قدرتمندترین تیم گروه، پرتغال در دور آخر، چشم امید این تیم به گلزن‌شان در بازی اول، گئورگس میکوتادزه و همچنین ستاره مشهور تیم، خویچا کواراتسخلیا است که با 15 گل زده بهترین گلزن در میان بازیکنان حاضر گرجستان است. شانس گرجستان برای قهرمانی یک به 750 برآورد شده اما حتی با یک امتیاز از بازی امروز امید تیم برای صعود به مرحله حذفی زنده می‌ماند. تساوی برای جمهوری چک هم همین حکم را دارد اما اگر ببازند و ترکیه در بازی بعدی به پرتغال نبازد، شانسی برای صعود نخواهند داشت. تیم ایوان هاسک در دقیقه 62 دیدار اول توسط لوکاش پروود از پرتغال جلو افتاد اما با گل به خودی روبین هراناچ و گل وقت‌های تلف شده فرانسیسکو کونسیسائو دست خالی لایپزیگ را ترک کرد. جمهوری چک اگرچه به کسب امتیاز نزدیک بود اما کمترین میزان پاس به مقصد رسیده در دور اول مرحله گروهی به این تیم تعلق داشت ضمن اینکه تنها 8 بار در محوطه جریمه حریف توپ را لمس کردند. با بازی عالی تیم جسور گرجستان مقابل ترکیه، احتمالاً مدافع سابق تیم ملی فرانسه به ترکیب تیمش دست نمی‌زند. آن طرف پاتریک‌شیک با 19 گل زده بهترین گلزن این تیم جمهوری چک است و بعد از ناکامی در بازی اول به دنبال گلزنی است تا به آمار 5 گلش در یوروی قبلی اضافه کند. 
ییندریچ استانک هم مثل مهاجم بایرلورکوزن از مهره‌های کلیدی جمهوری چک است، او مقابل پرتغال 7 سیو داشت که در دور اول مرحله گروهی رکورد بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش