ایلیا بهزاد اول

ایلیا بهزاد اول

یادداشت

9474
پرسپولیس و مصائب مدیریت غیرحرفه‌ای!

پرسپولیس و مصائب مدیریت غیرحرفه‌ای!

ادعاهای حامی مالی باشگاه پرسپولیس برای حل مشکلات باشگاه از ضوابط حرفه‌ای فوتبال به دور است.

پس از مطرح شدن شایعات مربوط به جدایی مهدی ترابی از باشگاه پرسپولیس، حامی مالی این باشگاه در اقدامی عجیب با یک استوری در اینستاگرام از آمادگی خود جهت حل مشکلات ستاره تیم ملی و پرسپولیس پرده برداشت.

این اولین باری نبود که حامی مالی باشگاه، به طور عمومی در اتفاقاتی خارج از اختیارات خود دخالت می‌کند؛ اتفاقی عجیب و غیرحرفه‌ای که شاید هیچ‌جای جهان نمی‌توان نمونه مشابه آن را پیدا کرد. معمولاً وظایف حامیان مالی هر باشگاه فوتبال در جهان مشخص است و این شرکت‌ها، صرفاً می‌توانند طبق ضوابط قرارداد خود با باشگاه تصاویری از همکاری خود با یک تیم پرطرفدار را منتشر کنند اما به نظر می‌رسد در فوتبال ایران، شرکت‌های حامی از هر راهی برای رسیدن به درآمد بیش‌تر و شهرت استفاده می‌کنند.

در این مورد باید از هیئت مدیره پرسپولیس نیز پرسید که چه ساز و کاری در باشگاه وجود دارد که در یک سال اخیر، از هوادار متمول گرفته تا اسپانسر روی پیراهن به هواداران تیم قول جذب بازیکن یا تمدید با ستارگان را می‌دهند؟ در این میان نقش خود باشگاه در مدیریت کردن اوضاع پیرامون تیم چیست؟ چطور افراد نزدیک به باشگاه یا یک حامی مالی ساده می‌تواند برای اتفاقاتی که خارج از حوزه اختیارات آن‌هاست به طور عمومی اظهار نظر کند؟ اگر قرار بر خصوصی‌سازی و تزریق سرمایه بیش‌تر به باشگاه بود، چطور یک حامی مالی ادعای حل کردن مشکلات مالی تیم را دارد؟

مشخصاً ضعف در قراردادها و عدم آگاهی از اصول فوتبال حرفه‌ای، دلیل اصلی این اتفاقات عجیب است. مشخص نبودن سلسله مراتب مدیریتی، باعث می‌شود تا هر شرکت یا شخصی از اعتبار باشگاهی مثل پرسپولیس برای منافع خود استفاده کند و انگشت اتهام در این اتفاق قطعا به سمت هیئت مدیره و مالکان جدید باشگاه خواهد بود‌.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های یادداشت