واکنش قنبرزاده به پیشنهادهای نجومی در نقل و انتقالات: زیاد جدی نگیرید!

گزارش

9548
واکنش قنبرزاده به پیشنهادهای نجومی در نقل و انتقالات: زیاد جدی نگیرید!

در روزهای اخیر اعداد و ارقام عجیب و غریبی در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر شنیده می‌شود.

صحبت از پیشنهادهای 50 و حتی 60 میلیارد تومانی از سوی برخی از تیم‌های لیگ برتری است. این در حالی است که فصل نقل و انتقالات از 7 تیرماه آغاز می‌شود اما در فاصله چند روز تا آغاز این فصل، ارقام منتشر شده باعث تعجب هواداران فوتبال شده است؛ چرا که پیش از آغاز فصل نقل و انتقالات مسئولان سازمان لیگ از اعمال قانون سقف بودجه در لیگ پیش رو خبر دادند اما این ارقام نشان‌دهنده نقض قانون سقف بودجه توسط تیم‌هاست و قطعاً سازمان لیگ هم همانند فصل گذشته چشم‌های خود را روی متخلفان خواهد بست. با این شرایط به نظر می‌رسد که امسال هم سازمان لیگ توان اجرای این قانون را نخواهد داشت.

منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کارگروه نظارت بر قراردادها، یکی از افرادی است که بر اجرای قانون سقف بودجه اصرار فراوانی دارد. او در خصوص ارقام عجیب و غریبی که در رسانه‌ها منتشر شده به «ایران ورزشی» می‌گوید: «جزئیات پیشنهادهای مطرح شده را نمی‌دانم اما شاید این قراردادها 2 ساله باشد که در این صورت رقم اعلام شده به 20 الی 30 میلیارد تومان می‌رسد! پس بهتر است زیاد این قبیل اخبار را جدی نگیرید.»

این عضو فدراسیون فوتبال در حالی از شایدها و احتمالات صحبت می‌کند که فصل گذشته چنین ارقامی وجود داشت و همین موضوع باعث شد تا تیم‌های سپاهان و پرسپولیس با کسر امتیاز مواجه شوند که البته در آن زمان به دلیل ناتوانی مسئولان فدراسیون امتیازهای کسر شده مجدداً به دو تیم اختصاص یافت و همین موضوع باعث شد تا سرنوشت قهرمان لیگ تا حد زیادی تغییر کند. قنبرزاده در این خصوص بیان می‌کند: «در آن مقطع باشگاه‌های خاطی قرارداد برخی از بازیکنان خود را کسر کردند و این موضوع باعث شد تا امتیازات کسر شده به تیم‌ها برگردد.»

بحث ضمانت اجرایی قانون سقف بودجه موضوعی است که بارها با انتقاد رسانه‌ها همراه بود و رئیس کارگروه نظارت بر قراردادها چنین اظهار نظری در این خصوص دارد: «دستورالعمل این موضوع امروز (دوشنبه) اعلام شد. برای اجرای این قانون بارها با مدیران عامل تیم‌های لیگ برتری مکاتباتی داشتیم و در واقع مدیران باشگاه‌ها سقف 325 میلیارد تومانی را تأیید کردند. این تأیید به معنای این است که قانون سقف بودجه باید توسط 16 تیم لیگ برتری اجرا شود. برای این عدد بالاترین تراز مالی یک فصل در نظر گرفته شد البته خیلی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر به این سقف نمی‌رسند.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش