زمان می‌برد به نسل طلایی والیبال برسیم

خانزاده: هر بازی حکم مرگ و زندگی را داشت

نه شرایط خوب بود و نه انگیزه داشتیم

مهری رنجبر

مهری رنجبر

مصاحبه

9575
خانزاده: هر بازی حکم مرگ و زندگی را داشت

دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال با پایان هفته سوم لیگ ملتها می گوید:«دو هفته اول، روزهای خیلی سختی بود. به خاطر سهمیه المپیک فشار زیادی روی بچه‌ها بود و همین مسأله کار را سخت می‌کرد. شاید اگر ما بازی اول را می‌بردیم شرایط برمی‌گشت.»

پوریا حسین خانزاده، دریافت‌کننده ملی‌پوش بعد از بازی با آلمان نفس راحتی کشید. نفس راحت با تمام شدن کابوس لیگ ملت‌ها. روزهای سخت و تلخ والیبال. او معتقد است باخت به صربستان در هفته اول لیگ ملت‌ها کار را خراب کرد، فشار سهمیه المپیک بازیکنان زیاد شد و انگیزه کم. به همین خاطر تیم ناکام ماند.
*با پایان لیگ ملت‌ها، روزهای سخت هم تمام شد؟
دقیقاً روزهای سخت ما تمام شد. امیدواریم سال آینده مربی خوب که می‌آید، شرایط ما بهتر شود.
*خیلی‌ها منتظر بودند، در بازی با آلمان هم تیم برنده باشد، چرا نشد؟
بازی با آلمان، بازی آخرما در لیگ ملت‌ها بود و می‌خواستیم با برد تمام کنیم که نشد. همه توان‌مان را گذاشتیم، ولی نتیجه‌ای که می‌خواستیم در نیامد، از مردم عذرخواهی می‌کنیم.
*تو چطور مصدوم شدی؟
به دلیل فشردگی مسابقات، گرفتگی‌هایی پیش آمد اما سعی کردم، نشان ندهم تا بازی کنم و ببریم اما نشد. البته خدا را شکر، مصدومیتم جدی نیست. حتی وادی هم مصدوم شد.
*تیم دو هفته سخت را در برزیل و ژاپن سپری کرد. چطور تیم 8 باخت گرفت؟
دو هفته اول، روزهای خیلی سختی بود. به خاطر سهمیه المپیک فشار زیادی روی بچه‌ها بود و همین مسأله کار را سخت می‌کرد. شاید اگر ما بازی اول را می‌بردیم شرایط برمی‌گشت و این قدر فشار زیاد نمی‌شد، اما به صربستان که باختیم، فشار چند برابر شد. از طرفی تیم ما تغییر نسل داشت، شرایط خوب نبود و حتی انگیزه بچه‌ها هم زیاد نبود.
*چرا چون با باخت‌ها، خاطرات بد سال قبل برای بچه‌ها تداعی می‌شد؟
برد و سهمیه المپیک برنامه‌ریزی می‌خواست. بویژه که ما سال قبل هم در لیگ ملت‌ها بد بودیم و باید ناکامی سال قبل را جبران می‌کردیم، اما امسال هم کار پارسال را ادامه دادیم. با شرایط سخت، هر بازی VNL برای ما حکم مرگ و زندگی را پیدا کرد. همه چیز 50-50 بود، بعد از فشاری که هفته اول به تیم وارد شد، خستگی به تن بچه‌ها ماند و با بدشانسی هفته دوم هم ناکام ماندیم.
*چطور هفته سوم شرایط تغییر کرد؟
ما برای هفته سوم پشت کار گذاشتیم تا ببریم. چرا که مردم والیبال را خیلی دوست دارند و نمی‌خواستیم با والیبال قهر کنند. در واقع همه بچه‌ها همدل و هم‌قسم شدند تا تیم از بحران بیرون بیاید و از طرفی می‌خواستیم شرایط بد به سال آینده نرسد و بد شروع نکنیم. امیدواریم مردم والیبال را کنار نگذارند. ما قول می‌دهیم کم کم با آمدن مربی خارجی شرایط بهتر شود. مردم از ما توقع دارند اما زمان می‌برد تا ما به نسل طلایی والیبال برسیم.
*تو در دو بازی امریکا و هلند عالی کار کردی، چطور در دو هفته اول بازی به تو نرسید؟
من از پارسال بعد از لیگ ملت‌ها در تیم ملی بازی نکردم و نمی‌دانم چرا؟ به هر حال صلاحدید مربی است و امسال هم پائز به من بازی نداد و نمی‌خواهم بابت آن گلایه کنم، اما من سعی کردم آمادگی‌ام را حفظ کنم. شاید هم مربی جدید از من شناختی نداشت یا اعتقادی به من نداشت که در بازی‌های دو هفته اول لیگ ملت‌ها مرا به زمین نفرستاد. معمولاً وقتی مربی به بازیکنی اعتقاد نداشته باشد، روی او حساب باز نمی‌کند. به هر حال من کارم را در تمرین انجام می‌دهم و باید احترام گذاشت. البته آقا پیمان مرا می‌شناخت و به من بازی داد.
* ایران هلندی‌‌ها و امریکایی‌ها را با این برد آچمز کرد. آنها چه واکنشی نشان دادند؟
تیم امریکا واقعاً با باخت به ما شوکه شد، هلند هم دست کمی از امریکا نداشت و پیاتزا سرمربی‌اش بعد از باخت به ما گفته بود ایران با بازی خوبش روحیه المپیک را از ما گرفت.
*تو فصل جدید برای لوبه در لیگ سریA ایتالیا بازی می‌کنی، بهترین اتفاق است؟
 من بعد از قرارداد با لوبه، اواخر مردادماه باید به ایتالیا بروم. فکر می‌کنم شرایط خیلی خوبی برای سال آینده است، به هر حال لوبه از بزرگترین تیم‌های دنیاست و من که اول راه هستم باید برای تثبیت در تیم تلاش زیادی کنم. البته امسال ترکیب لوبه جوان شده و شاید شرایط برای بازی راحت‌تر باشد. از طرفی در تورنمنت‌های زیادی هم حضور دارد.
 
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه