فوتبال ایران

967
چرا تاج ابلاغ‌های افشاریان را امضا نمی‌کند؟!

تغییرات در کمیته داوران در راه است

چرا تاج ابلاغ‌های افشاریان را امضا نمی‌کند؟!

جهانبازی و مرادی همچنان پشت خط

ابلاغ دو عضوی که قرار است به زودی به بدنه کمیته داوران تزریق شوند روی میز تاج خاک می‌خورد و همچنان آقای رییس هیچ واکنشی در این خصوص نداشته است. از اواخر فصل پیش گفته شد یدالله جهانبازی داور بازنشسته اهل شهر کرد و همچنین مسعود مرادی قرار است به عنوان دو عضو کمیته داوران مشغول به فعالیت شوند، اما از همان زمان به این لحظه همچنان این دو نفر پشت خط مانده و منتظر تصمیم نهایی تاج هستند.

مهدیه دریابیگی ؛ ابلاغ دو عضوی که قرار است به زودی به بدنه کمیته داوران تزریق شوند روی میز تاج خاک می‌خورد و همچنان آقای رییس هیچ واکنشی در این خصوص نداشته است. از اواخر فصل پیش گفته شد یدالله جهانبازی داور بازنشسته اهل شهر کرد و همچنین مسعود مرادی قرار است به عنوان  دو عضو کمیته داوران مشغول به فعالیت شوند، اما از همان زمان به این لحظه همچنان این دو نفر پشت خط مانده و منتظر تصمیم نهایی تاج هستند.

اینطور که گفته می‌شود ابلاغ جهانبازی و مرادی توسط افشاریان صادر شده و این ابلاغ لنگ امضای رییس فدراسیون است ،اما تاج فعلا هیچ تصمیم نگرفته و این ابلاغ‌ها را همچنان در اتاق خود نگه داشته است! رضا سخندان و نیرویار دو عضوی که فعلا در کمیته داوران فعالیت دارند قرار است جای خود را به جهانبازی و مرادی بدهند هرچند با وجود اینکه افشاراین از تاج خواسته تا این تغییرات صورت بگیرد، اما رییس فدراسیون واکنش جدی نداشته است!

 با توجه به اینکه این روزها بیش هر کمیته ای در فدراسیون انگشت انتقاد به سمت کمیته داوران نشانه رفته و منتقدان بر این باور هستند که افشاریان باید از این کمیته برود ولی  همچنان زور آقای رییس به منتقدان چربیده و اجازه نداده است تا صندلی مدیریت را از او بگیرند. نکته اینجا است حتی علی میرزابیگی داوری که به تازگی بازنشسته شده است در طرحی پیشنهادی به باشگاه های لیگ برتر پیشنهاد استیضاح افشاریان را مطرح کرد، اما حتی این پیشنهاد با اقبال عمومی مواجه نشد و همچنان افشاریان بر مرکب قدرت نشسته و کسی هم نتوانسته و یا زور گرفتن این مرکب قدرت را از او ندارد.

با وجود اینکه طرح های استیضاح و یا برکناری او همچنان مسکوت مانده و هیچ کس حاضر نیست آن را اجرا کند ، اما رییس کمیته داوران نتوانسته امضای ابلاغ هایی که اخیرا برای دو عضو احتمالی صادر کرده را بگیرد و جهانبازی و مرادی همچنان بیرون خط منتظر مانده اند.البته اینکه بگوییم اعتراضات علیه داوری  فقط به  زمان افشاریان  مربوط می‌شود و مدیران قبلی او از این حیث مصون مانده اند، ادعای غلط و بی جایی است  و در این عمر 23 ساله لیگ برتر هر مدیری پشت میز ریاست کمیته داوران نشسته بیشترین چالش را در فدراسیون داشته است در همین راستا هم وقتی چندی پیش با علی خسروی هم کلام شدیم به همین نکته اشاره داشت و در پاسخ به سوال ما که پرسیدیم:«چرا در فصل جاری این قدر داوری‌ها جنجال و سرو صدا داشته است؟!» این عضو کمیته داوران گفت:« من چهل سال است در این داوری هستم و هرسال همین جنجال‌ها و اعتراضات بوده است.»

علی خسروی درست می‌گوید در این بیست و سه سالی که از عمر لیگ برتر می‌گذرد و پیش از آن در جام آزادگان هیچ گاه نشده که جنجالی در خصوص داوری صورت نگیرد و این جزء لاینفک داوری است و هر رییسی که در راس کمیته داوران مشغول به فعالیت است باید خودش را برای چالش جدیدی آماده کند، اما در روزهایی که داوران لیگ حتی وظایف ساده خود را نیز فراموش کرده و دست به اشتباهات دور از ذهن می‌زنند چنین شرایطی قطعا از حالت طبیعی خارج شده و نیاز به واکاوی دارد و اگر قرار باشد با تغییر راهی برای جلوگیری این همه هیاهو اندیشیده شود حتما مسئولان فدراسیون باید به دنبال ان راهکار اساسی باشند.

 البته اینکه تصور کنیم وی ای آر قرار است به زودی در لیگ برتر مورد استفاده قرار گرفته و تمام این تنش‌ها را از بین ببرد خیال بیهوده ای است و تا زمانی موانع برای ورود این سیستم به فوتبال ما برداشته شود فقط باید به دانش و توانایی داوران امیدوار باشیم . داورانی که این روزها دست به اشتباهات کاملا ابتدایی می‌زنند و بعضا تصمیماتی می‌گیرند که باعث می‌شود انگشت حیرت به دهان گرفته و از تعجب چشمانمان از حدقه بیرون بزند.با وجود همه این مسائل و در حالی که کنار گذاشتن افشاریان خیال واهی بیش نیست نه رییس فدراسیون فعلا با تغییرات کمیته داوران موافقت کرده و قرار است راه حلی برای از بین بردن این همه سرو صدا علیه داوری گرفته شود. باید باور کنیم بضاعت داوری مان همین است و با این تصور ادامه لیگ را در پیش بگیریم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران