فوتبال ایران

968
بی خبری رییس فدراسیون از شریط داوری

آشنایی با سیستم وی ای آر

بی خبری رییس فدراسیون از شریط داوری

سفر دوباره پنج داور به عربستان

چندی پیش مهدی تاج رییس فدراسیون مدعی شد که برای دربی از ای اف سی قرار است وی ای آر قرض کنند و در این بازی حساس از این سیستم ویدیویی استفاده شود، این ادعا ازسوی رییس فدراسیون کاملا عجیب بود و این سوال را در ذهن ایجاد می‌کرد چطور شخصی در راس فوتبال کشور حتی از جزیی ترین مسائل مربوط به داوری بی اطلاع است و طرح ادعایی بی اساس سعی می‌کند فشارهای مربوط به اعتراض نسبت به داوری را کم کند؟!

مهدیه دریابیگی ؛چندی پیش مهدی تاج رییس فدراسیون مدعی شد که برای دربی از ای اف سی قرار است وی ای آر قرض کنند و در این بازی حساس از این سیستم ویدیویی استفاده شود، این ادعا ازسوی رییس فدراسیون کاملا عجیب بود و این سوال را در ذهن ایجاد می‌کرد چطور شخصی  در راس فوتبال کشور حتی از جزیی ترین مسائل مربوط به داوری بی اطلاع است و طرح  ادعایی بی اساس سعی می‌کند فشارهای مربوط به اعتراض نسبت به داوری را کم کند؟! با فرض به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد آقای رییس را قبول می‌کرد و این سیستم ویدیویی را در اختیار فوتبال ایران قرار می‌داد( برای تک بازی دربی) داوران لیگ برتر که مجهز به این دانش نیستند و تاکنون دوره استفاده از این سیستم را ندیده اند چطور می‌توانستند در بازی دربی از این سیستم استفاده کنند؟! این ادعای آقای رییس به منزله این است که سوییچ ماشین مدل بالایی را به شخصی هدیه دهند که رانندگی بلد نیست و از او توقع داشته باشند در حد شوماخر رانندگی کند! نکته اینجا است تنها موعود بنیادی فر که نفر  اول لیست بین المللی است و باید در جام ملتهای آسیا داوری کند به لطف کلاس‌هایی که ای اف سی برای او گذاشت توانست مدرک لایسنس را بگیرد و با علم استفاده از وی ای آر آشنا است در غیر این صورت بقیه داوران لیگ برتر حتی شش داور بین المللی که غیر از موعود در لیست بین المللی هستند با این علم آشنا نیستند و در صورت اینکه سیستم ویدیویی هم در ورزشگاه ها نصب شود فعلا قادر به استفاده از آن نیستند.

در همین راستا و برای اینکه این روزها  باشگاه ها بشدت پیگیر ورود وی ای آر به لیگ برتر هستند و همچنین اگر داوران بین المللی ایران با سیستم ویدیویی آشنا نباشند، عملا از بازی‌های بین المللی حذف می‌شوند، کمیته داوران با مدد جستن از دپارتمان داوری عربستان شرایطی مهیا کرده تا تعدادی از داوران بین المللی بتوانند در کلاسهای  عربستان شرکت کرده و با دانش استفاده از وی ای آر آشنا شوند. به همین دلیل یک بار در مهرماه و یک بار هم به تازگی در ماه آذر پنج داور( پیام و بیژن حیدری، وحید کاظمی، حسن اکرمی و کوپال ناظمی ) به کشور عربستان  سفر کردند  تا در این  کلاس‌ها شرکت کنند، اما این دوره ها با دو بار حضور در عربستان تکمیل نخواهد شد و به دوره چند ماهه نیاز است. در نظر بگیرید که از بین چهل پنجاه داور لیگ برتر فقط پنج داور تاکنون آن هم در دو دوره شرکت کردند و فعلا برای آشنایی با استفاده از وی ای آر راه طولانی در پیش است و این مساله نشان می‌دهد که نه تنها برای دربی 102 بلکه استفاده از این سیستم حتی در دربی 103 هم خیال واهی است و انتظار می‌رود شخص تاج اگر به عنوان نفر اول فدراسیون قصد دارد به مخاطب فوتبال قولی دهد وعده ای نباشد که پشتش هیچ توجیه منطقی و علمی نیست.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران