راه رومانی کوتاه‌تر از اسلواکی است؛ مبارزه شرقی‌ها برای صعود

گزارش

9733
راه رومانی کوتاه‌تر از اسلواکی است؛ مبارزه شرقی‌ها برای صعود

اسلواکی و رومانی در دور سوم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

به گزارش ایران ورزشی، تیم‌های اول و سوم گروه E، رومانی و اسلواکی که تنها به خاطر تفاضل گل رتبه‌هایشان فرق می‌کند، در دویچه بانک پارک در فرانکفورت به دنبال صعود و صدرنشینی هستند؛ اوضاع در این گروه آنقدر پیچیده است که هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.
برای اولین‌بار در تاریخ یورو هر چهار تیم یک گروه بعد از دو بازی سه امتیازی هستند. این سومین یوروی متوالی است که اسلواکی در آن حاضر می‌شود، آنها در دوره قبلی با سه امتیاز از مرحله گروهی حذف شدند. شاهین‌ها جام را با پیروزی شگفت‌انگیز برابر بلژیک آغاز کردند اما در بازی بعد 2 بر یک مقابل اوکراین شکست خوردند، حالا هم باید حداقل تساوی بگیرند اگر می‌خواهند شانسی برای صعود داشته باشند. اسلواکی اگر رومانی را ببرد صعود می‌کند و اگر در بازی همزمان اوکراین نتواند بلژیک را شکست دهد، صدرنشین می‌شود. از طرف دیگر اگر به رومانی ببازند و بلژیک مقابل اوکراین شکست نخورد، باید به فکر بازگشت به کشورشان باشند.
فرانچسکو کالزونا تقریباً دو سال قبل مربی اسلواکی شد و در پنج بازی اولش به پیروزی نرسید، اما در 15 بازی بعدی 10 برد به دست آورد، در واقع در مرحله مقدماتی تنها دو شکست داشتند که هر دو مقابل پرتغال بود.
رومانی که بعد از برد درخشان 3 بر صفر بازی اول با دو گل به بلژیک باخت، به مرحله بعد می‌رود اگر نبازد؛ صدرنشین می‌شود اگر بازی‌اش را ببرد و بلژیک موفق به شکست اوکراین نشود. اما اگر ببازند و اوکراین از شکست بگریزد، رومانی حذف می‌شود. این تیم در یورو 2020 حاضر نشد اما ادوارد یوردانسکو که از ژانویه 2022 مربی تیم شده، توانسته تیم را مقتدرانه به تورنمنت آلمان بیاورد. رومانی در مرحله مقدماتی صدرنشین گروهش، بالاتر از امثال سوییس شد و بدون شکست و با تنها چهار گل‌خورده به یورو رسید.
اگر رومانی صعود کند، این نخستین عبورش از مرحله گروهی از سال 2000 است که تا یک‌چهارم نهایی یورو پیش رفت.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش