گزارش

9776
درس‌های تنش لینه‌کر و اردوی تیم ملی انگلیس!

درس‌های تنش لینه‌کر و اردوی تیم ملی انگلیس!

گری لینه‌کر در روزهای برگزاری یورو ۲۰۲۴ به تیتر اول رسانه‌های انگلیس تبدیل شده است.

عملکرد نه‌چندان مطلوب تیم ملی انگلیس در مرحله گروهی یورو، با انتقادات شدید کارشناسان مطرح فوتبال این کشور همراه شد. یکی از این کارشناسان، گری لینه‌کر بود. آقای گل جام جهانی ۱۹۸۶ و ستاره رسانه‌های بریتانیا در سه دهه اخیر، پس از تساوی مقابل دانمارک به شدت از عملکرد تیم ملی انگلیس و به ویژه هری کین مهاجم تیم انتقاد کرد و این انتقاد، با واکنش سرمربی و کاپیتان تیم ملی انگلیس مواجه شد. کین و ساوتگیت، به این موضوع اشاره کردند که اهمیتی به نظرات لینه‌کر نمی‌دهند و بازیکنان سابق تیم ملی انگلیس، در قبال صحبت‌های عمومی خود مسئولیت دارند. پس از این صحبت‌ها، دیگر کارشناسان تلویزیونی و نویسندگان ورزشی فوتبال انگلیس مانند ریو فردیناند و آلن شیرر از لینه‌کر دفاع کردند و او را معتبرترین فرد برای صحبت کارشناسی در خصوص فوتبال انگلیس دانستند.

هیچکس در انگلیس راجع به صلاحیت لینه‌کر شکی ندارد. تجربه سال‌ها حضور در خط حمله تیم ملی و سی سال حضور رسانه‌ای لینه‌کر، او را تبدیل به فردی صاحب نظر و محبوب در بین مردم انگلیس کرده. صحبت درباره فردی مثل لینه‌کر، این واقعیت را به یاد ما می‌آورد که ما در فوتبال ایران، پیشکسوتی نداریم که خود را به عنوان یک فرد رسانه‌ای صاحب نظر و معتبر مطرح کرده باشد. در روزهای برگزاری یورو، کارشناسانی در تلویزیون حضور پیدا می‌کنند که کم‌تر دانش علمی‌ای درباره اتفاقات روز فوتبال اروپا و جهان دارند و معیار برای انتخاب کارشناس، چیزی بیش‌تر از حضور یک بازیکن ایرانی در کشور تیم حاضر در بازی نیست!

شاید وضعیت نه‌چندان مناسب رسانه‌های ایران از لحاظ مالی، دلیل عدم ورود ستارگان سابق فوتبال ایران به عرصه رسانه برای ساختن یک چهره موجه رسانه‌ای از خود باشد. با این حال برخی از پیشکسوتان فوتبال ایران مانند خداداد عزیزی در این راه قدم برداشته‌اند اما به نظر نمی‌رسد که مسیر عزیزی و امثال او، مسیر تبدیل شدن به یک کارشناس-اسطوره «محبوب» و «موجه» باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش