حامد جیرودی

حامد جیرودی

فوتبال جهان

9783
ستاره های کم سو

لواندوفسکی، امباپه و بلینگام سایه خود بوده اند

ستاره های کم سو

یورو ۲۰۲۴، هر چند با جذابیت های فراوان و با دیدارهایی تماشایی دنبال می شود اما اتفاقی نه چندان جالب توجه را در دل خود دارد و آن کم سو بودن، ستاره هایی است که انتظار می رفت در این رقابت ها بدرخشند.

لهستان که به ناکامی در رقابت‌های بین المللی عادت کرده، در حالی کار خود در یورو را با شکست از هلند آغاز کرد که روبرت لواندوفسکی کاپیتان و بهترین بازیکن این تیم به دلیل مصدومیت در آن بازی غایب بود. لهستانی‌ها در بازی بعدی به اتریش باختند و دیشب نیز برابر فرانسه 1-1 متوقف شدند تا به کار خود در یورو با حذف در مرحله گروهی پایان دهند. تک گل لهستان را را در این دیدار لواندوفسکی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا ستاره بارسا جام را تنها با یک گل تکرار شده از روی نقطه پنالتی ترک کند. گلی که باعث شد او با رکورد گلزنی اسطوره‌هایی چون تیری آنری، زلاتان ابراهیموویچ، وین رونی و رود فن نیستلروی در یورو برابری کند. لوا در آخرین یوروی احتمالی خود شش گله شد و تنها پنج بازیکن در تاریخ مسابقات بیشتر از او گل زده‌اند.

جالب اینکه در همین بازی هم تک‌گل فرانسوی‌ها توسط کاپیتان کیلیان امباپه از روی نقطه پنالتی در دقیقه 56 به ثمر رسید تا سرانجام یک بازیکن فرانسوی بتواند در یورو 2024 موفق به گلزنی شود. امباپه در حالی موفق به زدن اولین گل خودش در جام ملت‌های اروپا شد که در یوروی قبلی موفق به گلزنی نشد و در این دوره هم تا بازی سوم و تقابل مقابل لهستان پایش به گلزنی باز نشده بود. او در این مدت درگیر آسیب دیدگی اش از ناحیه بینی بود و در این بازی هم با ماسک محافظی که زده بود گلزنی کرد و حالا باید دید در ادامه چه عملکردی خواهد داشت.

اما انگلستانِ در شرایطی با پنج امتیاز به عنوان صدرنشین گروه C صعود کردند که نمایش سه‌شیرها در جام هفدهم، نتوانسته رضایت هواداران این تیم را جلب کند. اکثر شاگردان نام‌دار گرت ساوت گیت به بازیکنان معمولی در این تیم تبدیل شده‌اند و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. یکی از این ستارگان کلیدی، جود بلینگام است. انگلیس در حالی در سومین بازی خود در مرحله گروهی یورو 2024 برابر اسلوونی تن به تساوی بدون گل داد که بلینگام یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان این تیم بود. جوان اول رئال مادرید در فصل گذشته، به جز بازی اول مقابل صربستان که بلینگام تنها یک ضربه سر در چارچوب داشت و آن را هم به گل تبدیل کرد تا تنها پیروزی انگلیس به لطف گلزنی او شکل بگیرد، مقابل دانمارک هم کاری از پیش نبرد و مقابل اسلوونی هم یکی از بدترین بازی‌های این فصلش را به معرض نمایش گذاشت تا در بسیاری از آمارها عدد صفر در جلوی نام او به ثبت برسد و حالا باید دید می تواند خود را احیا کند یا خیر.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان