فوتبال جهان

9878
بحران در فوتبال برزیل دیگر «بازی زیبا» نیست!

بحران در فوتبال برزیل دیگر «بازی زیبا» نیست!

تیم ملی برزیل با تساوی ۰-۰ مقابل همتای کاستاریکا، رقابت های قهرمانی کوپا آمریکا را آغاز کرد تا دوباره تردید هایی در خصوص مدعی بودن تیم ملی فوتبال برزیل مطرح شود.

به گزارش ایران ورزشی، ستاره های این تیم در حد و اندازه نام خودشان ظاهر نشدند و همین موضوع باعث اعتراض هواداران فوتبال برزیل به روند تیم دوریوال جونیور شد.
پس از تساوی غیرمنتظره 0-0 مقابل کاستاریکا وینی شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت. علی‌رغم حضور خط حمله‌ای درخشان با حضور ستارگان رئال مادرید، وینیسیوس جونیور و رودریگو، سلسائو در برابر دفاع مستحکم کاستاریکا به مشکل برخورد و تنها از 19 ضربه، 3 ضربه در چارچوب داشت.
وینی در برزیل بسیار محبوب است ولی این یک واقعیت است که او در رئال عملکرد بسیار بهتری دارد. وینی در رئال مادرید به ندرت تعویض می شود حتی در روزهایی که در فرم خوبی نیست اما در برزیل نمایش ضعیف وینیسیوس برابر کاستاریکا را درک نمی کنند. اینکه چرا دوریوال در بازی برابر کاستاریکا در دقیقه 70 وینیسیوس را بیرون کشید و این موضوع به دلیل عملکرد فاجعه ستاره رئال مادرید کاملا قابل درک بود.
فوتبال برزیل شاید در حال سپری کردن یکی از بد ترین مقطع نتیجه گیری خود است ، تیم المپیک این کشور در راهیابی به پاریس 2024 ناکام ماند، در حالی که تیم ملی مردان برزیل ، "سلکائو" در رده ششم جدول رده بندی مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی قرار گرفت و در کوپا هم مقابل تیم نه چندان قدرتمند کاستاریکا متوقف شد و این روند برای تیمی که رکورد 5 جام جهانی را فتح کرده است کاملا غیرقابل قبول است.
اخیرا گرافیته، مهاجم سابق برزیلی، درخصوص علت این افت فوتبال برزیل گفت:« "بازی زیبایی" که ستاره های سابق برزیل مانند پله فقید برای آن تحسین می شدند ، دیگر قابل تشخیص نیست.این نوع فوتبال برزیل امروز دیگر وجود ندارد.»
گرافیت اولین کسی بود که زنگ خطر را به صدا درآورد و پیشتر هم زاگالو هشدار داد که در فوتبال برزیل در خطر از دست دادن هویت خود قرار دارد.
تمرکز تیم های متمول اروپایی روی نقل و انتقالات برتر استعدادهای استثنایی این کشور مانند وینیسیوس جونیور در سال 2018 یا اندریک در تابستان گذشته به رئال مادرید است اما با این حال، لیگ برزیل مدام در حال از دست دادن ماهیت و کیفیت است.
این بازیکنان هم از سنین پایه در فوتبال اروپا، سبک بازی خود را با فوتبال اروپایی تطبیق می دهند و ماهیت برزیلی را از دست می دهند. بااستعدادترین بازیکنان، آنهایی که قادر به تصمیم گیری در یک بازی به روش برزیلی هستند، از زمان لازم برای توسعه کافی استعداد خود در کشور خود محروم می شوند. روش برزیلی مبتنی بر دریبل تماشایی است که می تواند هواداران را از صندلی خود بلند کند. این بخش بزرگی از هویت فوتبالی این کشور است اما انتقال تمام ستاره های این کشور در سنین پایه به فوتبال اروپا، روح فوتبال برزیل را کشته است.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان