گزارش

9943
کلمبیا مدعی خاموش کوپا آمریکا

کلمبیا مدعی خاموش کوپا آمریکا

کلمبیا بامداد امروز با پیروزی مقابل کاستاریکا صعود خود به مرحله حذفی کوپا آمریکا را قطعی کرد.

وقتی درباره مدعیان کوپا آمریکا صحبت می‌کنیم، همه توجهات معطوف به برزیل و آرژانتین و در این دوره اروگوئه است اما مدعی خاموش مسابقات، تیمی جز کلمبیا نیست. کلمبیا پس از دوران ناموفق زیر نظر کارلوس کی‌روش و رینالدو روئدای آرژانتینی، به مربی سابق خود برای نشستن روی نیمکت این تیم اعتماد کرد. نستور لورنزو مدافع سابق تیم ملی آرژانتین که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ دستیار خوزه پکرمن روی نیمکت کلمبیا بود، پس از ناکامی تیم ملی این کشور در صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان سرمربی جدید کلمبیایی‌ها انتخاب شد. عملکرد نه‌چندان مطلوب در رقابت‌های قاره‌ای و عدم راهیابی به جام جهانی، کلمبیا را از صف تیم‌های مطرح فوتبال آمریکای جنوبی خارج کرده بود و لورنزو در اولین تجربه ملی خود به عنوان سرمربی، کار سختی برای بازگرداندن اعتبار به فوتبال کلمبیا داشت.

لورنزو اما با تکیه به ترکیب بازیکنان باتجربه مثل خامس رودریگز و اوسپینا و ستارگان جوانی چون لوییز دیاز، سبک فوتبال تیم ملی کلمبیا را تغییر داد. آخرین شکست کلمبیا به دو سال و پنج ماه پیش و رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل آرژانتین برمی‌گردد و لورنزو از زمان حضور روی نیمکت این تیم، آمار تحسین‌برانگیز ۱۶ برد و ۵ تساوی را ثبت کرده است. در بازه بین مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ تا این دوره از کوپا آمریکا، کلمبیایی‌ها موفق به شکست دادن سه غول فوتبال جهان یعنی آلمان، برزیل و اسپانیا نیز شده‌اند.

پیروزی‌های قاطعانه کلمبیا برابر پاراگوئه و کاستاریکا، حالا موجب قطعی شدن صعود یاران دیاز به مرحله حذفی کوپا آمریکا شده و انگیزه این تیم برای تقابل در بازی سوم با برزیل، حفظ روند شکست‌ناپذیری و صدرنشینی در مرحله گروهی خواهد بود. نمایش‌های کلمبیا، بی‌تردید آن‌ها را تبدیل به یکی از مدعیان جام می‌کند و کسب دومین قهرمانی در کوپا آمریکا پس از ۲۳ سال وقفه، افتخاری بزرگ و فراموش‌نشدنی برای مردم کلمبیا خواهد بود؛ مردمی که در بدترین شرایط مالی و امنیتی، هیچگاه عشق خود به فوتبال و تیم ملی کشورشان را رها نکرده‌اند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش