فوتبال ایران

9980
قلعه‌نویی همیشه برای نفرات جوان برنامه دارد

بهتاش فریبا:

قلعه‌نویی همیشه برای نفرات جوان برنامه دارد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تصور کنیم گروه تیم ملی ساده است کارمان برای صعود به جام جهانی سخت می‌شود.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از فارس، بهتاش فریبا درمورد همگروهی تیم ملی ایران در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2024 با قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره شمالی، اظهار داشت: در گروه مناسبی قرار گرفته‌ایم اما نباید ساده‌انگاری کنیم. کسی تصور می‌کرد قطر برای دومین بار قهرمان جام ملت‌ها شود یا فینال را با اردن برگزار کند؟ حتی همین قرقیزستان هم مانند سایر تیم‌های آسیایی در حال پیشرفت و هیچ بازی آسان نیست.

وی افزود: در 2 بازی اخیر مقابل ازبکستان برنده نشدیم. فوتبال این کشور فوق‌العاده پیشرفت کرده و 2 بازیکنش ستارگان اصلی لیگ ایران هستند که به قدرت فنی‌شان ایمان آوردیم. ضمن اینکه بازیکنان بهتر از اورونوف و ماشاریپوف هم دارند. حتی آسان‌ترین تیم روی کاغذ هم می‌تواند درون زمین به یک رقیب بسیار سخت تبدیل شود.

بازیکن اسبق تیم ملی اضافه کرد: با تصور صعود راحت به جام جهانی، کارمان سخت می‌شود. البته افزایش سهمیه آسیا کار تیم‌ها را راحت کرده و اگر ما برای همه حریفان ارزش قائل شده و هیچ تیمی را دست کم نگیریم، راحت به این مسابقات می‌رویم.

تیم ملی ایرادی دارد بگویید اما از آن حمایت کنید

فریبا درمورد لزوم حمایت از تیم ملی در این مرحله توسط کارشناسان و رسانه‌ها، گفت: همه باید از تیم ملی حمایت کنیم. دیدم امیر قلعه‌نویی پس از قرعه‌کشی از من هم به عنوان افرادی که با صحبت‌های خود به تیم ملی کمک می‌کنند، اسم آورد اما وظیفه خود را انجام می‌دهیم. همیشه آرزو داشتم با کادرفنی ایرانی به موفقیت برسیم تا ارزش کار برای مملکت بیشتر باشد.

وی افزود: همیشه باید به درستی از تیم ملی حمایت کرد. یعنی اگر ایرادی باشد هم باید گفته شود. برخی مواقع قلعه‌نویی نقطه نظرات ما را می‌خواهد و سعی می‌کنیم به تیم کمک کنیم. همه رسانه‌ها، هواداران و کارشناسان باید حامی تیم ملی باشند زیرا سود این کار برای مملکت است. بحث صعود به جام جهانی و ارتقای جایگاه تیم ملی در رنکینگ خیلی مهم است. وقتی کارلوس کی‌روش هم بود از تیم ملی حمایت کردیم، الان که دیگر یک ایرانی بالای سر تیم است.

باید بهترین امکانات را برای تیم ملی فراهم کنند

کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به اینکه در مرحله قبلی شکل سفر این تیم به هنگ کنگ انتقاداتی را به همراه داشت و اکنون انتظار می‌رود تیم ملی با امکانات بهتری مواجه شود، عنوان کرد: اگر کسی فوتبال بازی نکرده باشد، فشار پرواز را حس نمی‌کند. حتی پرواز 5-4 ساعته هم می‌تواند روی کیفیت بازیکن تاثیر بگذارد چه برسد به پروازی 32 ساعته. این سفر خیلی بد بود. البته این مسائل فراتر از فدراسیون است. همه تیم‌های آسیا با پرواز اختصاصی می‌آیند و برای تیم ما هم باید چنین شرایطی در مرحله بعدی در نظر گرفته شود زیرا آنها هم دنبال موفقیت این تیم هستند. فریبا اضافه کرد: 3 روز پس از این پرواز وحشتناک، با ازبکستان بازی کردیم و واقعا به بچه‌ها فشار آمده بود. خودمان چنین شرایط سختی را دیده‌ایم. باید طبق خواسته‌های کادرفنی، اردوها و امکانات برای تیم ملی تامین شود.

شیب جوانگرایی در تیم ملی منطقی و ملایم است

وی درمورد روند جوانگرایی در تیم ملی تصریح کرد: روند فعلی جوانگرایی در تیم ملی، صد در صد منطقی است. در جام جهانی بعدی ممکن است برخی نفرات درجه یک ما نتوانند بازی کنند. همیشه باید از نیروی جوان و تجربه بزرگ‌ترها کنار بگذاریم. اینکه می‌گوییم باید از جوان استفاده شود به این معنی نیست که بلافاصله همه بازیکن باتجربه‌تر را کنار بگذاریم. این کار با شیب ملایم در تیم ملی انجام می‌شود. نفرات جوان منتخب قلعه‌نویی هم جزء بازیکنان خوب لیگ برتر هستند و دعوت شدن به تیم ملی، حقشان بود.

بازیکن اسبق تیم ملی تصریح کرد: باید در جام جهانی از برخی نفرات جوان استفاده کنیم و آنها تجربه لازم را در همین دیدارهای مقدماتی به دست می‌آورند. نباید شرایط به شکلی پیش برود که اولین بازی‌های ملی‌شان در جام جهانی باشد. همیشه می‌گویم اگر تیم ملی جوانان و بزرگسالان ما در زمان حشمت مهاجرانی به این راحتی قهرمان می‌شدند، به این دلیل بود که همیشه پشتوانه داشتیم. امیر قلعه‌نویی هم همیشه برای نفرات جوان برنامه دارد. الان لازم است تیم ب را تشکیل بدهیم تا اگر اتفاقی افتاد، از بازیکنان این تیم در تیم اصلی استفاده کنند. در این حالت ضمن استفاده از بازیکنان باتجربه، جوان‌هایمان هم تجربه خوبی دارند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران