تا جمعه به هیچ وجه کوه نروید

اخطارجدی فدراسیون کوهنوردی

تا جمعه به هیچ وجه کوه نروید

فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی هشدار داده که با توجه به شرایط آب و هوایی که وجود دارد، تا روز جمعه ۱۳ بهمن از صعود به ارتفاعات جدا خودداری شود.

منهای فوتبال

کشف جسد ۳ کوهنورد دیگر قبل از توقف جست‌و‌جو

تلاش امدادگران در ارتفاعات آذربایجان غربی جواب داد

کشف جسد ۳ کوهنورد دیگر قبل از توقف جست‌و‌جو

پیکر سه کوهنورد دیگر که چند روز پیش در ارتفاعات آذربایجان غربی دچار حادثه بهمن شده بودند، در حالی که اعلام شده است امکان توقف جست‌و‌جو به‌خاطر شرایط بد جوی وجود دارد، در ثانیه‌های پایانی رؤیت شد.

منهای فوتبال

احتمال تعویق جستجو تا بهار ۱۴۰۳!

افزایش نگرانی‌ها برای پیدا نشدن کوهنوردان مفقود شده

احتمال تعویق جستجو تا بهار ۱۴۰۳!

طبق اعلام فدراسیون کوهنوردی و مسئولین تیم جستجوی کهنوردان مفقود شده در ارتفاعات استان آذربایجان غربی، احتمالا باتوجه به شرایط وخیم و سخت جوی موجود در ارتفاعات این استان و احتمال بارش‌های شدید آتی، شرایط برای ادامه دادن جستجو و یافتن پیکرهای مربوط به کوهنوردان مفقود شده مهیا نیست. بنابراین احتمالا تا بهار سال ۱۴۰۳ جستجو برای یافتن اجساد یا اثری از کوهنوردان مفقود شده به تعویق خواه افتاد.

منهای فوتبال

تلفات انسانی که هیچ وقت گردن گرفته نمی‌شوند!

آغاز تراژدی تکراری کوهنوردی با شروع فصل سرما

تلفات انسانی که هیچ وقت گردن گرفته نمی‌شوند!

شروع فصل سرما برای رشته ورزشی کوهنوردی و ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته مهیج ورزشی اگرچه با هیجانات فراوانی همراه است اما سردرگمی و بلاتکلیفی که سال‌ها است صعود کوهنوردان را درگیر خود کرده است، موجب شده تا هر سال به رغم تمامی هشدارها و پیش‌بینی‌هایی که انجام می‌شود بازهم شاهد وقوع تلفات و کشته شده‌هایی باشیم که در ارتفاعات و صعود به قله‌های نام‌آشنای کشورمان درگیر بلایای طبیعی و حوادثی می‌شوند که ما در سایر نقاط دنیا به ندرت شاهد وقوع اینچنین اتفاق‌های تلخ و تأسف‌برانگیزی هستیم. بدتر از این اتفاقات تلخ و تأثر‌برانگیز که سالانه شاهد وقوع تعداد زیادی از آن در صعودهای مختلف ورزشی هستیم، گردن نگرفتن تلفاتی است که بواسطه عدم سازماندهی درست و توجیه نشدن درست و حسابی کوهنوردان در صعودهای مختلف است. با توجه به تجربیات تلخ متعددی که سال‌هاست شاهدش هستیم، به جرأت می‌توان مدعی شد که کوهنوردی در کشورمان رشته‌ای سازماندهی نشده است که نیاز به همکاری و اقدام مشترک ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف دارد.

منهای فوتبال