علیپور در یکقدمی سهمیه

تعیین تکلیف المپیکی‌های سنگنوردی در‌ شانگهای و بوداپست

علیپور در یکقدمی سهمیه

رضا علیپور، محیا دارابیان و الناز رکابی ۳ ملی‌پوش سنگنوردی ایران در ۲ ماده سرعت و رشته ترکیبی لید - بولدرینگ هستند که شانس‌های المپیکی فدراسیون کوهنوردی و سنگنوردی ایران هستند برای کسب سهمیه و حضور در آوردگاه المپیکی پاریس ۲۰۲۴. رقابتی مهیج و جذاب که حضور سنگنوردان نام‌آشنا و عنواندار ایران در دو بخش مردان و زنان برای اهالی این رشته و ورزش کشور بسیار مهم و حیاتی است. بر این اساس رضا علیپور و محیا دارابیان در ماده سرعت و الناز رکابی در ماده ترکیبی لید - بولدرینگ سنگنوردان ایرانی هستند که برای رقابت با سنگنوردان دیگر کشورها به منظور کسب سهمیه المپیک مجاز شدند. در بین این ۳ ملی‌پوش شاخص ما اگرچه هر دو بانوی سنگنوردی ایران (دارابیان و رکابی) جزو بهترین‌های این رشته به شمار می‌روند، اما به نسبت «رضا علیپور» فوق‌ستاره سنگنوردی دنیا در رشته سرعت شانس کمتری برای المپیکی شدن دارند، اما نا‌امید نیستند و همچنان به کسب موفقیت و گرفتن مجوز ورودی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس امیدوارند.

منهای فوتبال

تلاش علیپور، رکابی و دارابی برای رزرو بلیط پاریس

حضور۳ سنگنورد ایران در گزینشی پاریس

تلاش علیپور، رکابی و دارابی برای رزرو بلیط پاریس

رضاعلیپور، الناز رکابی و مهیا دارابیان سه سنگنورد ملی‌پوش کشورمان هستند که طبق آخرین ترتیب بندی فدراسیون جهانی کوهنوردی قراراست برای حضوردربازی‌های گزینشی المپیک پاریس و کسب سهمیه ورودی عازم دو تورنمنت گزینشی چین و مجارستان می‌شوند.

منهای فوتبال

رضاعلیپور: برای طلایی شدن درعربستان برنامه داشتم

شروع طوفانی سنگنوردی درآسیایی ریاض با قهرمانی درسرعت

رضاعلیپور: برای طلایی شدن درعربستان برنامه داشتم

رقابت‌های کاپ آسیایی سنگنوردی دیروز به میزبانی شهر ریاض در عربستان آغاز شد. رقابتی جذاب و مهییج بین ستاره‌های سنگنوردی قاره آسیا که مدعی حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شمار می‌روند. کاروان سنگنوردی کشورمان نیز با ترکیبی ایده‌ال بواسطه حضور دو ستاره نامدار این رشته یعنی رضا علیپور و الناز رکابی درمواد (سرعت، لید و بولدرینگ) راهی این تورنمنت شدند. رقابتی که برای ما همانطوریکه پیش بینی می‌کردیم با درخشش فوق ستاره سنگنوردی سرعت ایران یعنی رضاعلیپور رکوردار ماده سرعت دنیا برای ما با مدال طلا و سکوی قهرمانی آغاز شد. طلایی خوش رنگ و مرغوب که مطمئنا می‌تواند شروعی ایده‌ال باشد برای دروکردن نشان‌های خوش رنگ ومرغوب دیگر توسط چهره‌های شاخص سنگنوردی ایران در این دوره از تورنمنت کاپ آسیایی.

منهای فوتبال

صید طلای سرعت با درخشش علیپور در آسیایی ریاض

پیش بینی ها درست از آب درآمد

صید طلای سرعت با درخشش علیپور در آسیایی ریاض

رضا علیپور در فینال ماده سرعت پیکارهای کاپ آسیایی ریاض عربستان با سنگ‌نوردی از قزاقستان رقابت کرد و با ثبت زمان ۵.۳۳ ثانیه موفق شد به مدال ارزشمند طلا درریاض عربستان دست پیدا کند. محمد ملوندی و امیرحسین روح‌اللهی هم بین ۱۶ نفر به ترتیب در جایگاه‌های چهاردهم و پانزدهم قرار گرفتند. مسابقات سنگ‌نوردی کاپ آسیا از روز گذشته آغاز شده است و تا ۲۵ آذر به میزبانی عربستان ادامه دارد. کاروان سنگنوردی ایران نیز با هشت ورزشکار مرد و یک زن در این رقابت‌ها شرکت کرده است. رضا علیپور، محمد ملوندی، امیرحسین روح‌اللهی در ماده سرعت، رادین فروغیان، محمدحسین ساغری و الناز رکابی در ماده لید و رادین فروغیان، فرزین قاجاریه، علی سلیمیان، محمدامین یزدی‌زاد و الناز رکابی در ماده بولدرینگ شرکت کرده‌اند.

منهای فوتبال