صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

بنگاه

تفاهمنامه پنج‌جانبه برای احداث 55 هزار مسکن
تفاهمنامه احداث ۵۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تفاهمی پنج‌جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، قوه قضائیه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بانک پارسیان و بانک کارآفرین به امضا رسید. براساس این تفاهمنامه مقرر است تا ۵۵ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال برای متقاضیان مسکن با امکانات و تسهیلات وزارت راه و شهرسازی، قوه قضائیه و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بانک کارآفرین و بانک پارسیان احداث شود. در این تفاهمنامه مقرر است تا اراضی مازاد توسط قوه قضائیه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد. همچنین مقرر است تا وزارت راه و شهرسازی با ارائه اراضی مورد نیاز این طرح در مناطقی که زمین دارد برای کمک به احداث مسکن گام بردارد. بانک‌های پارسیان و کارآفرین نیز در ارائه تسهیلات به متقاضیان معرفی و تأیید شده از سوی وزارت راه و شهرسازی همراهی خواهند کرد.

ورود «غدانه» به فرابورس
بازار دوم فرابورس ایران میزبان عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان در نماد «غدانه» به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط بود تا این شرکت به‌عنوان دویست و هفتمین ناشر پذیرفته شده فرابورسی روی تابلوی معاملات کشف قیمت شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، سهامداران عمده کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان، ۱۰۸ میلیون سهم این شرکت را در بازار دوم فرابورس ایران عرضه کردند و در نهایت غدانه با استقبال خریداران با متوسط موزون قیمت ۱۴ هزار و ۹۱۰ ریال روی تابلوی معاملات بازار دوم نشست. بر اساس این گزارش، در عرضه مذکور که به روش حراج صورت گرفت هر کد معاملاتی حداکثر مجاز به خرید ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم بود و در حالی که ۵۱ صندوق سفارش‌های خود را از طریق ایستگاه‌های معاملاتی ارسال کردند، ۲۷ صندوق موفق شدند به سهامداران این نماد بپیوندند. بر اساس این گزارش، کمترین قیمتی که در عرضه اولیه این شرکت از گروه محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر، منجر به معامله شد ۱۲ هزار و ۴۰۰ ریال و بیشترین قیمت ۲۰ هزار ریال، منطبق با سقف بازه قیمتی بود.
همچنین در این عرضه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت صبا کوثر رکن متعهد عرضه و شرکت کارگزاری بانک رفاه مشاور عرضه را عهده‌دار بودند. همچنین شرکت تأمین سرمایه سپهر در جایگاه متعهد خرید و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی آوای فراز به‌عنوان بازارگردان ایفای نقش کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی