صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۹

اخبــــار

عامل شلیک در سفارت آذربایجان به پزشکی قانونی رفت
گروه حوادث/ عامل تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان برای بررسی صحت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح روز گذشته مرد میانسالی که به اتهام تیراندازی و قتل در سفارت آذربایجان دستگیر شده به دستور بازپرس محمدرضا صاحب جمعی به پزشکی قانونی منتقل شد تا از جنبه روانی تحت آزمایشات و معاینات لازم از سوی متخصصان پزشکی قانونی قرار گیرد. چرا که متهم در بازجویی‌ها اظهاراتی را مطرح کرد که احتمال می‌رود دارای صحت روانی نباشد.
اما چنانچه صحت روانی متهم تأیید شود و اولیای دم خواهان قصاص باشند، باتوجه به مسلمان بودن مقتول، حکم قصاص برای او در نظر گرفته خواهد شد. گفتنی است تا به حال طبق مستندات موجود در پرونده هیچ شکایتی از سوی دولت آذربایجان یا خانواده مقتول این پرونده به دادسرای امور جنایی تهران واصل نشده است.
این متهم صبح دیروز در بازجویی‌ها گفت: 7 سال قبل دو سلاح را با دو خشاب خریدم. فکر کنم 13 میلیون یا 18 میلیون تومان برایش پول دادم. محض احتیاط و حفاظت از خودم سلاح خریدم چون در دوران دانشجویی کار سیاسی می‌کردم به همین دلیل تصور می‌کردم که سازمان‌ها و گروه‌هایی دنبالم هستند. وی درباره علت فرار همسرش از خانه گفت: من سال 1998 ازدواج کردم و در این 23 سال زندگی 60 درصد مواقع با هم خوب بودیم و 40 درصد از هم ناراضی.
در این 23 سال، 5 الی 8 بار همسرم را کتک زدم. آدم لاابالی نبودم که بخواهم هر روز او را کتک بزنم. وی در پاسخ به این سؤال که چرا فکر می‌کردی همسرت را به سفارت برده‌اند گفت: با افرادی در رابطه بودم که به من گفتند همسرم را از ارومیه به تهران برده‌اند. حتی فیلم‌هایی هم داشتند که نشان می‌داد همسرم به تهران آورده شده است می‌خواستم همسرم را از آنجا بیرون بیاورم و از خودش بپرسم که آیا می‌خواهد با من زندگی کند یا نه؟
محاکمه در ایران
رحیم دشتبان، بازپرس سابق دادسرای امور جنایی تهران در رابطه با اینکه آیا در صورت درخواست دولت آذربایجان برای استرداد متهم می‌توان وی را به آنها تحویل داد یا خیر گفت: متهم این پرونده تابعیت ایرانی دارد، هرچند در زمان ارتکاب جرم، در سفارت آذربایجان بوده و این بدان معناست که در خاک آذربایجان مرتکب جنایت شده است، اما به‌دلیل اینکه تبعه ایران است، طبق بند 1 ماده 8 قانون استرداد مجرمین، مطابق قانون بین‌الملل، هیچ کشوری تبعه خود را به کشور دیگر استرداد نخواهد داد و ایران مرجع صالح رسیدگی است.

خودکشی مرد مسلح پس از شلیک در اتاق اصناف
گروه حوادث/ مرد میانسال که با سلاح کمری به محل کار همسر سابقش  رفته بود پس از آنکه فردی را هدف گلوله قرار داد خودکشی کرد.
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام داشت حوالی ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه  شنبه هشتم بهمن، مردی ۴۵ ساله به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی با مراجعه به محل کار همسر سابق خود در اتاق اصناف شمیرانات با سلاح کمری اقدام به تهدید وی کرد.
در حالی که حاضران در محل با دیدن این صحنه اطراف آنها تجمع کرده بودند، ناگهان مرد مسلح  با شلیک گلوله یکی از حاضران در محل را از ناحیه سینه هدف قرار داد و به سرعت از اتاق اصناف خارج شد اما در اقدامی جنون آمیز در حوالی این محل با سلاح کلتی که به همراه داشت، اقدام به خودکشی کرد.  


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:
کپسول آتش نشانی بیمارستان خود به خود منفجر شد
گروه حوادث/ انفجار ناگهانی کپسول آتش‌نشانی در بیمارستان امام سجاد یاسوج، جان همراه یک بیمار را گرفت. محمد طهماسبی، رئیس بیمارستان امام سجاد درباره جزئیات بیشتر حادثه گفت: این اتفاق ساعت ۱۶ عصر روز جمعه هفتم بهمن در جلوی «ICU بیمارستان امام سجاد یاسوج» رخ داد. در این حادثه ۹ نفر از همراهان بیماران در سالن بین دو بخش آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو دچار مصدومیت شده‌اند که یک نفر از آنها به‌دلیل شدت جراحات فوت کرد و ۸ نفر دیگر پس از اقدامات درمانی ترخیص شدند.
وی درباره علت حادثه اظهار کرد: هرچند دلیل اصلی وقوع حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است اما طبق گزارش‌های اولیه این حادثه در نتیجه انفجار کپسول آتش‌نشانی رخ داده است.
طبق قراردادی که با شرکت پشتیبان (آتش‌نشانی یاسوج) داریم کپسول‌های آتش‌نشانی نصب شده در بیمارستان هرساله شارژ و تأیید می‌شوند و موارد لازم در این خصوص از جمله اینکه دور از سرما و گرمای شدید باید نصب شود را رعایت کردیم البته این کپسول روز ۲۹ آبان ۱۴۰۱ بازدید و شارژ شد و سال دیگر زمان بازدید بعدی آن بود.
طهماسبی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی در خصوص این حادثه ورود کرده‌اند، بیان کرد: هر کس در این زمینه متخلف شناخته شود طبق قانون با او برخورد می‌شود. محمد غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بازبینی فیلم‌های دوربین مداربسته نشان از انفجار خود به‌خودی کپسول آتش‌نشانی در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج دارد.  
در بازبینی فیلم دوربین مداربسته بیمارستان یافته‌ای مبنی بر تخریب و خرابکاری نیست بلکه دلیل انفجار خود به خودی بوده است و دلیل انفجار کپسول آتش‌نشانی در دست بررسی است.

2 کشته و 13 مصدوم در تصادف جاده سیرجان
گروه حوادث/ یخ‌زدگی جاده در محور سیرجان به کرمان باعث تصادف زنجیره‌ای 7 خودرو و مرگ 2 مسافر شد.  نبی‌الله حیدرپور، رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان سیرجان گفت:  صبح روز شنبه در کیلومتر ۴۵ محور سیرجان به کرمان 5 خودروی سواری و 2 تریلر با هم برخورد کردند که این تصادف زنجیره‌ای ۱۳ زخمی و ۲ کشته داشت.  رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان سیرجان با بیان اینکه تصادف در پی یخ‌زدگی این محور رخ داده، گفت:۱۱ مصدوم این حادثه به بیمارستان‌های سیرجان منتقل شدند و ۲ مصدوم به دلیل جراحات سطحی در محل درمان شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی