صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

اخبار

افتتاح ۲ هزار و ۸۵۴ کیلومتر راه روستایی
وزیر راه‌و‌شهرسازی از افتتاح ۲ هزار و ۸۵۴ کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور خبر داد. مهرداد بذرپاش با حضور در آیین افتتاح ۲۸۵۴ کیلومتر راه روستایی سراسر کشور در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: کار کردن برای چنین جامعه‌ای، سرمایه‌گذاری است که کانون‌های هویت‌بخش و مرکز صدور نشاط و شادی در کشور خواهند بود.
بذرپاش تأکید کرد: یکی از اولویت‌های اساسی دولت، رسیدگی به روستاها بویژه در حوزه مسکن و احداث زیرساخت‌ها است. وزیر راه‌وشهرسازی از تشکیل قرارگاه جهادی راه روستایی در وزارت راه‌وشهرسازی خبر داد و خطاب به گروه‌های مردمی جهادی گفت: دست یاری به سوی شما دراز می‌کنیم و از جوانان جهادی درخواست داریم به یاری این وزارتخانه بشتابند تا راه‌های باقی‌مانده روستایی هرچه سریع‌تر به پایان برسد.
او ادامه داد: اگر راه هموار و بهینه شود، در اقتصاد روستا تأثیر مستقیم می‌گذارد و حتی برای سایر کارهای جهادی نیز مؤثر واقع خواهد شد.

قیمت بلیت اتوبوس در نوروز
افزایش نمی‌یابد
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: قیمت بلیت اتوبوس همان قیمت مصوب است و افزایش نمی‌یابد. داریوش امانی گفت: از ۷ اسفند پیش‌فروش بلیت اتوبوس شروع خواهد شد و هماهنگی‌های کانون‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری را برای ایام نوروز انجام داده‌ایم.

ساخت ۲۱۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها
معاون بنیاد مسکن از اجرایی شدن ۲۱۲ هزار و ۷۵۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها با میانگین پیشرفت ۴۶ درصد خبر داد. مجید جودی از اجرایی شدن ۲۱۲ هزار و ۷۵۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها با میانگین پیشرفت ۴۶ درصد خبر داد.  جودی گفت: از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مصوبه امسال، بیش از ۱۶۲ هزار واحد در برنامه اجرا قرار گرفته که از این تعداد ۱۱۹ هزار واحد برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی و قرارداد حدود ۲۹ هزار واحد نیز با بانک‌ها منعقد شده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از کارگزاران طرح نهضت ملی مسکن، ساخت یک میلیون و ۶۰۰ واحد مسکونی را در شهر‌ها و روستا‌ها در دولت سیزدهم برعهده گرفته است که نیمی از آنها در شهر‌ها و نیمی دیگر در روستا‌ها اجرا، تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی