صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

اخبار

تجارت یک میلیارد دلاری ایران و آفریقا
در 10 ماه نخست امسال ۲.۴ میلیون تن کالا به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به آفریقا صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۹ درصدی در وزن و ۱۹ درصدی در ارزش داشته است.
سید روح‌الله لطیفی سخنگوی باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه ۲ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۰۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۴۲ هزار و ۳۱۲ دلار بین ایران و آفریقا تبادل شد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱۱ درصدی در وزن و ۲۲ درصدی در ارزش همراه بود.
سخنگوی باشگاه تجار ایران و آفریقا افزود: از این میزان ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۶۱۹ تن به ارزش یک میلیارد و ۱۰۸ میلیون و ۳۵۷ هزار دلار آن صادرات کالاهای ایرانی به آفریقا بود و ۸۴ هزار و ۲۸۰ تن کالا به ارزش ۷۹ میلیون و ۶۸۵ هزار دلار نیز از آفریقا به ایران وارد شد.

احیای بیش از 3هزار واحد تولیدی راکد
سال گذشته  ۲ هزار واحد تولیدی نیمه راکد و راکد در کشور و امسال تاکنون نیز یکهزار و ۱۹۶ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند. مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : سه هزار و ۱۹۶ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد از پارسال تاکنون در کشور به چرخه تولید برگشتند. معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه  در ایام دهه فجر امسال ۴۴۰ پروژه صنعتی در کشور در حال بهره برداری است، افزود :شهرک‌های صنعتی جدیدی با نام شیمی شهرها در کشور احداث خواهد شد تا مشکل تأمین مواد اولیه صنایع را حل کند.

رشد 140  درصدی سرمایه‌گذاری معادن
میزان حفاری اکتشافی ایمیدرو  و شرکت‌های تابعه، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه با رشد ۳۵ درصدی به ۲۰۷ هزار متر رسید.
احمد فتاحی مجلج مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان این مطلب گفت: میزان حفاری اکتشافی ایمیدرو و شرکت‌های تابعه از ابتدای فروردین تا پایان آذر، نسبت به میزان حفاری اکتشافی ۹ ماهه ۱۴۰۰ (حدود ۱۵۳ هزار متر)، ۵۴ هزار متر افزایش یافت.
فتاحی مجلج افزود: ایمیدرو و شرکت‌های تابعه در ۹ ماهه امسال در حوزه اکتشافات سنگ آهن، زغال سنگ، پلی متال، بوکسیت و غیره، هفت‌هزار و ۸۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (سه‌هزار و ۲۳۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال) ۱۴۰ درصد رشد نشان می دهد. مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به جزئیات عملیات اکتشافی سایر واحدهای تابعه این سازمان در ۹ ماهه ۱۴۰۱، بیان داشت : در مدت مذکور شرکت ملی صنایع مس ایران ۱۳۱.۹ هزار متر برای اکتشافات سراسری کان‌سنگ مس و شرکت آلومینای ایران نیز با هدف اکتشاف اندیس‌های بوکسیت، ۲۰.۹ هزار متر حفاری اکتشافی انجام داده‌ است.

جستجو
آرشیو تاریخی