صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

روی خط خبر

19 هزار خانواده عشایری
سامانه برق خورشیدی‌ دارند
معاون مجری طرح برق عشایری شرکت توانیر گفت: طی مدت زمان اجرای طرح تاکنون 19 هزار صفحه خورشیدی قابل حمل به 19 هزار خانواده عشایر تحویل شده است و این روند در سال آتی نیز ادامه دارد.
محسن جزینی با اشاره به طرح دولت سیزدهم برای 100 درصد کردن پوشش انرژی برق در سطح کشور، اظهار داشت: از سال 1400 برنامه‌ریزی شد تا برای عشایر کوچ‌رو که دسترسی به برق ندارند، از طریق سامانه‌های قابل حمل خورشیدی برق تأمین شود.
معاون مجری طرح برق عشایری شرکت توانیر گفت: تأمین نیاز انرژی عشایر از طریق سامانه‌های قابل حمل تجدیدپذیر خورشیدی امکان‌پذیر است و برنامه تحویل این سامانه‌های خورشیدی با تکیه بر توان داخل در دستور کار قرار دارد. وی افزود: براساس توان داخل تولید صفحه‌های خورشیدی قابل حمل، برنامه‌ریزی کردیم تا سالانه 10 هزار خانواده عشایر کوچ‌رو به 10 هزار صفحه خورشیدی قابل حمل مجهز شوند.
جزینی در بیان عملکرد تأمین برق عشایر کوچ‌رو گفت: طی مدت زمان اجرای طرح تاکنون 19 هزار صفحه خورشیدی قابل حمل به 19 هزار خانواده عشایر تحویل شده است و این روند در سال آتی نیز ادامه دارد.
این مقام مسئول گفت: به طور کلی 50 الی 60 هزار عشایر کوچ‌رو در کشور داریم و برنامه‌ داریم طی 5 سال همه عشایر کوچ‌رو کشور را به انرژی برق مجهز کنیم. وی ادامه داد: سامانه‌های قابل حمل خورشیدی از صفحه خورشیدی 100 وات تشکیل شده و یک سامانه نیز برق DC را در اختیار عشایر قرار می‌دهد و لامپ روشنایی نیز داریم که مجموعاً کمتر از 20 کیلو وزن دارد. جزینی گفت: هزینه این سامانه‌ها 10 تا 15 میلیون تومان است و 90 درصد هزینه این سامانه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

ظرفیت تولید گاز در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی افزایش می‌یابد
مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی، از افزایش ظرفیت تولید گاز در این پالایشگاه از میدان گازی کیش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
بهزاد سالاری، مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی با بیان اینکه این مجموعه با اقدام‌هایی مانند تعمیرات اساسی، افزایش تولید و فعالیت‌هایی در ۹ ماهه امسال حدود ۲۲ میلیارد مترمکعب گاز ترش را تحویل پالایشگاه‌های دیگر و خطوط گاز داده است، گفت: ما در این بازه زمانی همچنین موفق به تولید ۲۴ میلیون بشکه میعانات گازی، ۳۷۴ هزار تن پروپان، ۲۳۶ هزار تن بوتان و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن اتان شدیم که طبق تعهد و حتی در مواردی بیش از آن بوده است.

جریان گاز در شمال ایران پایدار است
مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از پایداری جریان گاز در استان‌های شمالی کشور خبر داد .   محی‌الدین مفخمی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال حجم گاز منتقل شده ۱۷ میلیارد مترمکعب بوده است، گفت: در طول این روز‌های سرد، بالاترین جریان عبوری توسط ایستگاه‌های تقویت فشار گاز رشت و رامسر تا ۲۴.۳ و ۱۶.۹ میلیون مترمکعب در این منطقه عملیاتی ثبت شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی