حوادث کوتاه

قتل فجیع برادر
به‌ خاطر اعتیاد
پسر جوان که از آزارهای برادر معتادش به تنگ آمده بود، دست به قتل فجیع برادرش زد.
 سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: به دنبال کشف پیکر فردی ناشناس در یکی از محله‌های شهرکرمان در حالی که از ناحیه سر، دست، پا و دیگر نقاط بدن با ضربات سلاح سرد هدف اصابت قرار گرفته و به طرز فجیعی به قتل رسیده بود، کارآگاهان پلیس آگاهی در محل جنایت حاضر شدند و مراتب شناسایی و دستگیری قاتل را در دستور کار قرار دادند.
وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد، مقتول معتاد است، به همین دلیل از سوی خانواده خود طرد شده است.
سرهنگ میرحبیبی اظهار کرد: با روشن شدن اختلافات قبلی مقتول با برادرش و همچنین با مشخص شدن تردد یک خودرو در صحنه جنایت، دست داشتن برادر قربانی در این قتل محرز شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی‌های دقیق‌تر مأموران، ارتکاب قتل توسط برادر مقتول به سبب وقوع تنش و نزاع شخصی بین آنان محرز شد که نیروهای پلیس آگاهی این متهم را در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر کردند.

بازداشت قاتل جوان و همدستانش در رامهرمز
مرد جوان با همدستی 4 دوستش در رامهرمز دست به قتل زد.
سرهنگ محمد محمدی‌نسب، رئیس پلیس رامهرمز گفت: در پی یک قتل با سلاح جنگی در یکی از محله‌های رامهرمز، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان رامهرمز با بیان اینکه با تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم از شهرستان متواری شده، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و به‌ کارگیری افراد معتمد پلیس، قاتل همراه با همدستانش تسلیم قانون شدند.
سرهنگ محمدی‌نسب با اشاره به کشف سلاح کلت به کار رفته در قتل، تصریح کرد: قاتل صراحتاً به بزه انتسابی با همدستی 4 نفر از دوستان خود اعتراف کرد.

جزئیات فوت
مرد زندانی در زابل
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در خصوص فوت یک زندانی در مسیر اعزام به بیمارستان توضیحاتی ارائه کرد.
مهدی شمس‌آبادی اظهار کرد: یک زندانی که به جرم حمل مواد مخدر در حال تحمل کیفر در زندان زابل بود، شامگاه 8 تیرماه از ناحیه قفسه سینه ابراز تألم کرد که بلافاصله از طریق فوریت‌های پزشکی برای درمان به بیمارستان سطح شهر اعزام و با وجود اینکه زندانی با پای خود سوار آمبولانس شد، متأسفانه در مسیر راه با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی کادر پزشکی فوت کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به تعطیلات عید قربان شرایط اعطای مرخصی برای این زندانی هم مثل تعدادی دیگر از زندانیان فراهم شده بود که وی از روز قبل موضوع اعزام به مرخصی خود را به خانواده‌اش اطلاع‌ داده بود.
وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی زندانیان از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها است و در خصوص موضوع اخیر بررسی‌های به عمل آمده از بدو وقوع اتفاق، حاکی از آن است که هیچ قصوری در رسیدگی به زندانی صورت نگرفته است.

بازداشت مرد مسلح
در سیب و سوران
سرهنگ مرتضی جوکار از دستگیری فردی که در شهرستان سیب و سوران با سلاح جنگی و تیراندازی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بود، خبر داد. جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام خبری به پلیس 110 مبنی بر اینکه فردی با سلاح جنگی به سمت شهروندی در سیب و سوران تیراندازی کرده و از محل متواری شده است، دستگیری عامل تیراندازی به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت. سرهنگ جوکار افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و اقدامات ویژه پلیسی، متهم این پرونده در یکی از مناطق روستایی شهرستان سیب و سوران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
وی ادامه داد: در بازرسی از محل اختفای متهم یک قبضه سلاح کلت کمری کشف شد که در بازجویی صورت گرفته علت تیراندازی اختلاف قبلی عنوان شد.

جستجو
آرشیو تاریخی