حوادث جهان

برخورد زنجیره‌ای خودروها با 35 کشته در مصر
تصادف یک دستگاه اتوبوس با 30 خودرو در بزرگراه «قاهره-اسکندریه» مصر دست‌کم ۳۵ کشته و ده‌ها زخمی برجاگذاشت.
 به گزارش خلیج تایمز، ۱۸ نفر از قربانیان این حادثه در آتش سوخته‌اند و دست‌کم ۵۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.
 به نوشته روزنامه دولتی «الاهرام»، این حادثه دلخراش که صبح شنبه رخ داد ممکن است ناشی از نشت روغن از یک خودرو باشد که باعث آتش سوزی شد و به سایر وسایل نقلیه نیز سرایت کرد.
 ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دود عظیمی را نشان می‌داد که از محل وقوع این حادثه خارج می‌شود، جایی که تعدادی خودرو در آتش می‌سوختند.
 تحقیقات برای مشخص شدن علت وقوع این حادثه ادامه دارد.
 
کشف جسد عامل تیراندازی در امریکا
جسد فردی که در یک حمله مسلحانه ۱۸ نفر را در ایالت «مین» امریکا کشته بود، اواخر روز جمعه پس از دو روز تعقیب و گریز توسط پلیس پیدا شد.
 به گزارش آناتولی، مقامات ایالتی گفتند که «رابرت کارت» ۴۰ ساله در نزدیکی یک مرکز بازیافت در نزدیکی شهر «لوئیستون»، جایی که تیراندازی در آن رخ داد با شلیک گلوله به سرش، خودکشی کرده بود که جسدش پیدا شده است.
 تیراندازی اواخر روز چهارشنبه در یک سالن بولینگ محلی و سپس در یک کافی‌شاپ رخ داد.
 مقامات پلیس ایالتی اظهار کردند که وی با یک تفنگ تک تیرانداز پرقدرت ۱۸ نفر را به قتل رسانده است. وی همچنین ۱۳ نفر دیگر را زخمی و بعد از آن فرار کرد.
 در پی وقوع این حادثه، صدها نیروی پلیس محلی، ایالتی و فدرال یک عملیات تعقیب و گریز فشرده را آغاز کردند که ساکنان محلی را برای تقریباً ۴۸ ساعت در رعب و وحشت قرار داد.
 در همین حال، پلیس ایالتی اعلام کرد که هنوز باید تمام شواهد را برای تکمیل تحقیقات در مورد این حادثه جمع‌آوری کند و اکنون تمرکز بر خانواده قربانیان معطوف شده است.
 بر اساس آمارهای رسمی، این پانصد و شصت و هفتمین تیراندازی جمعی در ایالات متحده در سال‌جاری میلادی (۲۰۲۳) و مرگبارترین تیراندازی در سال‌جاری بوده است.

مرگ 16 معدنچی در قزاقستان
 مقامات قزاقستان اعلام کردند که در پی وقوع آتش سوزی در معدنی در این کشور دستکم ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند.
 به گزارش «کازینفورم»، حادثه روز شنبه رخ داد و پیش از این شمار قربانیان این حادثه ۱۱ تن اعلام شده بود اما با پیدا شدن پنج جسد دیگر شمار تلفات به ۱۶ نفر رسیده است.
 این معدن در منطقه «قراغندی» قزاقستان قرار دارد و جست‌و‌جوها برای یافتن ۳۱ کارگر معدن دیگر نیز همچنان ادامه دارد.
 ۲۰۵ کارگر از ۲۵۲ کارگری که در این معدن کار می‌کردند، به سطح زمین آورده شده‌اند. همچنین از این تعداد، ۱۸ نفر هم تحت درمان هستند.
 
دردسرهای زنی با 800 تتو
 ملیسا اسلون به‌دلیل ۸۰۰ خالکوبی روی بدنش دچار مشکلاتی در اجتماع شده است. مردم او را به هیچ محفلی، حتی میهمانی‌های هالووین راه نمی‌دهند.
ملیسا اسلون، اهل ولز، که پیش از این خبر اعتیاد او به خالکوبی همه جا پیچیده بود، اکنون از اینکه در اجتماع او را نمی‌پذیرند بسیار ناراحت است. اسلون، زنی ۴۵ ساله و مادر چند کودک است.
 او ۸۰۰ طرح خالکوبی روی بدنش دارد و درواقع سه بار صورت خود را با جوهر پوشانده است. او می‌گوید، «فصل ترسناک هالووین برای من و کودکانم، هیجان‌انگیز است اما هرگز مرا به‌خاطر خالکوبی‌هایم به میهمانی‌های هالووین دعوت نمی‌کنند.
درواقع من اصلاً به پوشیدن لباس ترسناک احتیاجی ندارم. ظاهرم به‌اندازه کافی ترسناک شده است. اما مردم متوجه نیستند که درونم برعکس ظاهرم است و با دیگران رفتار بدی ندارم.» وی ادامه می‌دهد، «مردم از دیدن من وحشت‌زده و البته منزجر می‌شوند و نمی‌خواهند من در جمع آنها باشم. اما این وضعیت مرا پشیمان و کودکانم را ناراحت کرده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی