میگیرند. از سوی دیگر در سالهای اخیر اقتباس بازیهای دیجیتال در قالب انیمیشن، لایو اکشن، فیلم یا سریال تلویزیونی به طور فزایندهای محبوب شدهاند و رویکرد جدیدی برای ساخت بازی بر اساس فیلمها و سریالهای محبوب مطرح شده که به ارتباط دوسویه فیلمها و بازیها کمک کرده است.
در مجموع به نظر میرسد ورود سامانههای «ویدیو به درخواست» به حوزه بازی و همچنین بازارپردازی در راستای فروش بیشتر
فیلمهای تولید شده، آغاز راه جدیدی برای مصرف بازیهای دیجیتال است.
سرویسهای «ویدیو به درخواست» میدانند که فیلمها و نمایشهای محبوب و شناخته شده به جاذبههای اصلی برای جذب مخاطب و در نتیجه گسترش سهم بازار آنها تبدیل میشود.
از این منظر با رویکرد توسعه اقتصادی و در راستای چندکاربردی شدن در صنعت سرگرمی به ساخت بازیهای موبایلی و همچنین اقتباس از آثار برتر منتشر شده روی سکوهای خود که نیاز به پرداخت
هزینههای مربوط به مالکیت معنوی ندارند، روی آوردهاند. این گزارش در بررسی خود با مطالعه موردی شرکت نتفلیکس به طور خاص، به این شرکت رسانهای معروف در دنیا پرداخته که سعی کرده در کنار برنامههای تلویزیونی و فیلمها، بازیهای رایگانی را به مشترکان خود ارائه کند.
کاربرانی که اشتراک فعال نتفلیکس دارند، میتوانند آنها را در دستگاههای آیفون، آی پد و اندروید خود بارگیری و استفاده کنند.