صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هیأت دولت خبر داد

افتتاح ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر آیت‌الله رئیسی به زنجان

روز گذشته، در پایان نشست هیأت وزیران، اعضای دولت با اخبار متنوعی به میان خبرنگاران آمدند یا به پرسش‌های آنان پاسخ دادند. گزارش این رویداد هفتگی را می‌خوانید.
 
 آشتیانی: تداوم حمایت تسلیحاتی از جبهه مقاومت
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ترور صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس را ناشی از دشمنی تمام‌نشدنی امریکا دانست. امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی با بیان اینکه این رویکرد به ضرر خود امریکایی‌هاست، گفت: تبعات برهم زدن تعادل منطقه دامنگیر خودشان خواهد شد. انسجام محکمی علیه سیاست‌های امریکا جریان دارد و ادامه پیدا می‌کند. هرچه خطاهای راهبردی این‌چنینی انجام دهند، منطقه را متشنج می‌کنند و دود آن به چشم خودشان می‌رود. وزیر دفاع، سیاست‌  این وزارتخانه را حمایت از جبهه مقاومت و کشورهایی برشمرد که با نظام سلطه برخورد می‌کنند و افزود: حتماً این کشورها را در همه ابعاد حمایت می‌کنیم. در رابطه با مباحث تسلیحاتی هم به همین شکل است. امیر آشتیانی حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ را امنیت‌ساز توصیف کرد و با بیان اینکه در این باره هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم، اظهار کرد: در این منطقه که منطقه حساسی است، تحولات را در همه حوزه‌ها رصد می‌کنیم. به گفته وی، مقاومت یمن قطعاً مورد حمایت جمهوری اسلامی است و ما در همه ابعاد از آنان حمایت می‌کنیم، اما آنان مستقل هستند و تصمیمات را خودشان می‌گیرند. وزیر دفاع همچنین ادعای امریکا مبنی بر نقش ایران در حمله به یک کشتی در اقیانوس هند را فرافکنی‌های امریکا عنوان و تأکید کرد، این حرف‌ها پایه و اساس ندارد.
  منصوری: استفاده از ظرفیت داخلی در ساخت ورزشگاه جدید تهران
معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم گفت: در سفر آیت‌الله رئیسی به استان زنجان، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری خواهد رسید. محسن منصوری، آبگیری سد بلوبین را یکی از مهم‌ترین رویدادهای این سفر برشمرد و ادامه داد: بیش از 5 هزار و 800 واحد مسکونی در طرح نهضت ملی و مسکن حمایتی تقدیم مردم استان زنجان خواهد شد. همچنین مشکلات 8 واحد بزرگ صنعتی مرتفع شده و نیز پروژه‌های آب و فاضلاب و وزارت نیرو هم به بهره‌برداری خواهد رسید. وی درباره همکاری با شرکت چینی برای ساخت ورزشگاه هم گفت: با چینی‌ها در حوزه نفت و گاز تبادلات اقتصادی و تهاتر مالی داریم. در برخی پروژه‌های سنگین از نظر مالی، طرف ایرانی نفت می‌دهد و طرف چینی به ازای نفت تحویل شده، کار می‌کند. با شرکت معتبر چینی که در سراسر دنیا بیش از ۱۰۰ ورزشگاه ساخته، به نحوی قرارداد بستیم تا با مشارکت شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه طراحی و ساخت، در ساخت ورزشگاه در تهران همکاری کند و توافق کردیم که در همه سطوح از ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی در طراحی و جزئیات پروژه‌ها استفاده شود.
 
خاندوزی: واردشدن 19 تن طلا به کشور در 9 ماه
وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی برای اینکه سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند از طرق مختلف نقل و انتقال‌های خود را انجام دهند، گفت: طبق آمار گمرک ایران در ۹ ماه سال‌جاری بیش از ۱۹ تن طلا به صورت رسمی وارد کشور شده که این عدد در ۹ ماه سال قبل عددی نزدیک به صفر و بسیار کم بوده است. سید احسان خاندوزی همچنین از تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر رفع مشکلات پرداخت تسهیلات ازدواج خبر داد.
 منظور: دولت درباره قیمت سوخت تصمیم نگرفته است
همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره قیمت سوخت در لایحه بودجه سال آینده، اعلام کرد: دولت در لایحه، افزایش ۱۰ درصدی منابع هدفمندی را پیش‌بینی کرده است، اما درباره ترکیب آن و نیز سیاست قیمتی سوخت در لایحه بودجه، تصمیمی نگرفته‌ایم. داوود منظور افزود: پیشنهادهای کمیسیون‌های تخصصی مجلس درباره لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق می‌رود و سپس در صحن علنی مطرح ‌می‌شود.
وی درباره دستمزدها نیز با اشاره به رابطه متقابل این مؤلفه با افزایش قیمت‌ها افزود: باید به شکلی رفتار کنیم که قیمت‌ها را برای سال آینده کنترل کنیم، زیرا هدف ما این است تا قیمت‌ها را به روند بلندمدت برگردانیم و تورم قابل قبولی را برای سال آینده داشته باشیم.
لذا باید همه مؤلفه‌هایی را که می‌تواند منجر به تورم شود مدیریت کنیم و یکی از آن مؤلفه‌ها، حقوق و دستمزد است. منظور تأکید کرد: جمع‌بندی همه این موارد در نهایت در «قانون بودجه» منعکس می‌شود.
 
اسلامی: افتتاح دومین کلینیک پلاسماتراپی
رئیس سازمان انرژی اتمی هم افتتاح دومین کلینیک پلاسماتراپی برای درمان زخم را گشایش بزرگی برای مردم برشمرد و گفت: این کلینیک می‌تواند رنج و محنت بیماران دیابتی بویژه آنهایی را که زخم‌های پیش‌رونده دارند، تسکین دهد. محمد اسلامی همچنین از رونمایی دومین سامانه پلاسماتراپی برای درمان سرطان خبر داد و گفت: این فناوری کمک می‌کند تا این بیماری زودهنگام، پیشگیری و درمان شود.
 
زارع پور: فعالیت اینترنت هدیه دولت
تا فروردین
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز زمان ثبت‌نام دریافت اینترنت هدیه دولت را که رایگان است تا هفته آینده اعلام کرد و گفت: فعال‌سازی این اینترنت از روز چهارشنبه (دیروز) آغاز شده است. عیسی زارع‌پور، زمان انقضای بسته رایگان اینترنت هدیه دولت را تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام کرد و از مردم خواست برای استفاده از این بسته باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند.
 
 لطیفی: تکلیف دستگاه‌ها به ایجاد مهدکودک
رئیس سازمان اداری و استخدامی هم با اشاره به اقدامات دولت برای کمک به زنان شاغل اظهار کرد: به دستگاه‌ها اعلام کردیم در مجاورت خود مهدکودک ایجاد کنند و دستگاه‌ها نیز این کار را انجام می‌دهند. البته پیگیری این موضوع با آموزش و پرورش است.
میثم لطیفی با اشاره به بازنشستگی سالانه
50 تا 60 هزار نفر در آموزش و پرورش، گفت: برای حفظ شرایط موجود باید جذب نیرو داشته باشیم که امسال ۳۰ هزار نفر مجوز جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان داریم.
وی افزود: همچنین آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اسفندماه امسال و پیش از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
 وحیدی: انتخابات فرصت کم‌نظیری
برای ملت
همچنین وزیر کشور با بیان اینکه هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم توجهات به این‌ موضوع بیشتر می‌شود، اظهار کرد: سخنان ارزشمند و تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای مشارکت گسترده تحرکات خوبی را به وجود آورده که امید است همان‌طور که رهبرمعظم انقلاب مطالبه داشتند، شاهد حضور همه جناح‌های سیاسی و مشارکت گسترده مردم باشیم. احمد وحیدی گفت: انتخابات فرصت کم‌نظیری برای ملت است که با حضور قوی می‌توانند یک مجلس قوی را رقم‌ بزنند.

 

بــــرش

در جلسه هیأت دولت صورت گرفت
 تجلیل رئیس جمهور  از فداکاری های شهید عاروری
رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با اشاره به تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، جنایت روز سه‌شنبه این رژیم در به شهادت رساندن «صالح العاروری» از مبارزان برجسته فلسطینی را محکوم و از نقش این شهید در مبارزه با صهیونیست‌ها و دفاع از حقوق ملت مظلوم و مقتدر فلسطین تجلیل کرد. آیت‌الله رئیسی همچنین در خصوص شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، وی را شاگرد و درس‌آموز مکتب امام راحل و حضرت فاطمه(س) دانست که با اخلاص و مجاهدت و مقاومت خود در مسیر مقابله با باطل تبدیل به یک مکتب شد. در این جلسه هیأت دولت وزیر ورزش و جوانان در گزارشی از روند پرداخت وام ازدواج، از پرداخت 127 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در قالب 619 هزار فقره وام از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: حدود 263 هزار نفر همچنان در صف دریافت تسهیلات ازدواج قرار دارند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت، از شرکت 32 میلیون و 556 هزار نفر در این پویش خبر داد و افزود: این عدد یک رکوردشکنی بی‌سابقه در پویش‌های مشابه بوده و گواه اعتماد مردم به نظام سلامت کشور است.

جستجو
آرشیو تاریخی