ورزش ایران

3 ستاره ایران در تیم منتخب هفته
سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و محمد محبی 3 نماینده ایران در تیم منتخب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2023 قطر شدند تا به این ترتیب، تقریباً 30 درصد و بیشترین سهم تیم منتخب در اختیار شاگردان قلعه نویی قرار گرفته باشد. تیم منتخب بهترین‌های هفته جام ملت های آسیا به شرح زیر است: دروازه‌بان: مشعل برشم (قطر)، مدافعان: سئول یانگ وو(کره)، مندس (قطر) و عبدالله نصیب (اردن)، هافبک ها: هامارابکوف (ازبکستان)، محمد محبی (ایران)، موریتا (ژاپن) و علیرضا جهانبخش (ایران) و مهاجمان: سردار آزمون (ایران)، سون هیونگ مین (کره) و گودوین (استرالیا)
 

سرمربی قطر: مأموریت ما تمام نشده
«مأموریت ما تمام نشده و باید در دو بازی پیش رو برنده شویم»، این جمله کلیدی مارکس لوپز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی قطر بعد از پیروزی مقابل ازبکستان و رقیب شدن با ایران در نیمه نهایی جام ملت های آسیا بود. سرمربی مدافع عنوان قهرمانی می گوید که بازی بزرگی مقابل ایران پیش رو دارند ولی می خواهند با قدرت به جلو پیش بروند. لوپز معتقد است که ایران تیمی قدرتمند است و بازیکنان خوبی دارد ولی قطر مدافع عنوان قهرمانی است و می خواهد این تیم را بار دیگر قهرمان آسیا ببیند.


فدراسیون در انتظار پاداش رؤیایی
تیم ملی ایران با پیروزی مقابل ژاپن توانست یکی از چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باشد؛ این در حالی است که شنبه آینده در ورزشگاه لوسیل، قهرمان رقابت‌ها در نبردی بین برنده دیدارهای کره‌جنوبی- اردن و ایران - قطر مشخص خواهد شد و تیم قهرمان به جایزه پنج میلیون دلاری خواهد رسید و تیم نایب‌ قهرمان سه میلیون دلار (169 میلیارد و 500 میلیون تومان) دریافت خواهد کرد. به طور کلی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بین تمامی تیم‌های حاضر در مسابقات توزیع خواهد شد، در حالی که پاداشی که فعلاً به فدراسیون فوتبال ایران رسیده، یک میلیون دلار (مبلغی در حدود 56 میلیارد و 500 میلیون تومان) است، چرا که حتی اگر در نیمه‌ نهایی تیم امیر قلعه‌نویی شکست هم بخورد به این مبلغ دست پیدا خواهد کرد. چهار سال قبل هم فدراسیون فوتبال همین مبلغ را پس از باخت مقابل ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی دریافت کرد.


لغو بازی سرخابی‌ها در جام حذفی
دو مسابقه از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی کشور (یادواره آزادسازی خرمشهر) فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ لغو شد. سازمان لیگ اعلام کرد: ضمن تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ژاپن و صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا و با توجه به اهمیت ادامه حضور مقتدرانه تیم ملی در جام ملت‌ها و همچنین لزوم تمرکز بیشتر و مطلوب‌تر ملی‌پوشان و همکاری با باشگاه‌هایی که بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار داده‌اند و متعاقباً درخواست رسمی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که به ترتیب ۳ و ۲ بازیکن در اردوی تیم ملی در قطر دارند، دو دیدار پرسپولیس - نفت و گاز گچساران و مس رفسنجان - استقلال در جام حذفی که مقرر بود روز جمعه ۲۰ بهمن برگزار شود، لغو و به زمان دیگری موکول می‌شود. گفتنی است با توجه به اینکه باشگاه سپاهان هم پنج بازیکن در تیم ملی دارد و با توجه به درخواست رسمی این باشگاه مبنی بر لغو دیدارش با شمس آذر در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی، مسابقه دو تیم در تاریخ جمعه ۲۰ بهمن ماه لغو و به زمان دیگری موکول شد.


حدادی بهترین بازیکن هفته لیگ بسکتبال
وب‌سایت آسیا بسکت با اشاره به عملکرد فوق‌العاده سنتر برجسته پالایش نفت آبادان برابر شهرداری گرگان اسامی ۱۰ بازیکن برتر هفته هفدهم سوپرلیگ را اعلام کرد. در این گزارش آمده است حدادی در این دیدار جذاب با ۳۲ امتیاز و ۱۸ ریباند دبل دبل کرد و پایه‌گذار برتری ۹۲-۸۳ نفت بود. دومین بازیکن برتر هم مارکو پروویچ بازیکن مونته‌نگرویی فولاد هرمزگان با ۳۲ امتیاز و ۹ ریباند است.


واکنش جوانمردی به حضور در پارالمپیک
ساره جوانمردی، قهرمان پاراتیراندازی درپارالمپیک توکیو، هنوزنمی داند در پاریس هم هست یا نه؟ او در برنامه تجلیل از برترین‌ها گفت: «هنوز برنامه خاصی برای حضور در پارالمپیک پاریس ندارم و به صورت رسمی هم خداحافظی نکرده‌ام و چند روز آینده وضعیتم برای حضور در پارالمپیک مشخص می‌شود.اگر ماندگار باشم امیدوارم بتوانم برای کشورم دوباره افتخارآفرینی کنم، وگرنه دعاگوی بقیه ورزشکاران اعزامی خواهم بود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی