صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

وحشت در بیمارستان ناصر

گروه جهان/ ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود در غزه، محوطه بیمارستان دولتی ناصر در خان‌یونس را تبدیل به یک میدان جنگ تمام‌عیار کرد و ضمن تیراندازی به کسانی که در این بیمارستان بودند، بخش‌های مختلف آن را به گلوله بست.
به گزارش سایت شبکه خبری العالم، وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، نظامیان رژیم صهیونیستی با تخریب دیوار ضلع جنوبی بیمارستان ناصر و ورود به این بیمارستان، آن را به پادگان تبدیل کرده‌اند. آنها به بخش اورژانس و چادرهای آوارگان هم حمله کرده و گورستان دسته‌جمعی در داخل این بیمارستان را هم تخریب کردند. بنا بر این گزارش، نظامیان صهیونیستی بقیه آوارگان و خانواده کادر درمان را هم به زور اسلحه و تهدید مجبور کردند بیمارستان را تخلیه کنند. همچنین ریاست بیمارستان را هم مجبور به انتقال همه بیماران از جمله بیماران بخش اورژانس و پرورشگاه به بیمارستان قدیمی ناصر کردند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، وضعیت در این بیمارستان طوری وخیم بود که در پی قطع برق در آن، 5 بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جان باختند. به گفته اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، برق این بیمارستان به دلیل کمبود سوخت ژنراتورها قطع شده است. وی همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی که اکنون این بیمارستان را تحت سیطره خود گرفته، مسئول جان بیماران و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان است، خواستار مداخله فوری تمامی نهادهای بین‌المللی برای نجات جان بیماران و کادر پزشکی در بیمارستان ناصر شد و به مخالفت اشغالگران با حضور نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله سازمان جهانی بهداشت در این مرکز درمانی اشاره کرد.
به گزارش یورونیوز، ارتش اسرائیل که هفته پیش اعلام کرد، دو اسیر خود را که در دست حماس بودند، آزاد کرده است، مدعی شده، «اطلاعات موثقی» دارد که نشان می‌دهد حماس اسرای اسرائیلی را در این بیمارستان نگه داشته و ممکن است آنها هنوز هم در داخل آن باشند. به همین دلیل و با طرح چنین ادعاهایی، در سه روز اخیر حملات بی‌امانی را علیه این بیمارستان انجام داده است. این در حالی است که از نظر مقررات بین‌المللی هدف قرار دادن مراکز پزشکی ممنوع است. اما تل‌آویو از بخشی از این ماده قانونی که تأکید می‌کند، اگر بیمارستان‌ها با مقاصد نظامی مورد استفاده قرار گیرند، از این قاعده مستثنی می‌شوند، در طول جنگ غزه، بارها بیمارستان‌ها را هدف قرار داده است. با این حال تاکنون نتوانسته مدرکی ارائه دهد که بیمارستان‌هایی که تخریب کرده است، مورد استفاده نظامی قرار گرفته‌اند.
در همین ارتباط «عزت الرشق»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرده است: «تمامی ادعاهای دشمن صهیونیستی مبنی بر استفاده مقاومت فلسطین از بیمارستان ناصر کذب محض است و هیچ پایه و اساسی ندارد.» الرشق تأکید کرد: دشمن صهیونیستی به هدف قرار دادن سیستم بهداشتی در نوار غزه و نابودی تمامی لازمه‌های زندگی ادامه می‌دهد و متهم کردن مقاومت به استفاده از بیمارستان‌ها به روایتی سست و ساختگی و نمایشی مضحک تبدیل شده که دیگر کسی آن را باور نمی‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی