صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۴

وزارت خارجه یمن:

امریکا مظهر تروریسم است

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به اجرایی شدن طرح امریکا برای بازگرداندن جنبش انصارالله به فهرست تروریسم، اعلام کرد، این واشنگتن و اقداماتش علیه کشورهاست که تروریستی است.
به گزارش ایرنا به نقل از المسیره، وزارت خارجه یمن تأکید کرده، قرار دادن جنبش انصارالله در فهرست تروریستی امریکا اقدامی غیرقانونی است که باعث می‌شود اعتبار واشنگتن نزد اکثر کشورهای جهان از دست برود. در این بیانیه همچنین تأکید شده است: «ما سیاست یک بام و دو هوای امریکا را محکوم می‌کنیم. واشنگتن علیه بسیاری از کشورها اقدامات تروریستی انجام می‌دهد که آخرین آن حمایت از تروریسم صهیونیستی است که تاکنون بیش از ۲۸ هزار شهید و ۶۸ هزار زخمی بر جای گذاشته است. رژیم اشغالگر از حمایت نامحدود سیاسی، نظامی، مادی و لجستیکی امریکا و همپیمانانش برخوردار است.»
وزارت خارجه امریکا در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد. این اقدامات پس از آن صورت گرفت که ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی و همچنین شماری از کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد. نیروهای ارتش یمن با این حال تأکید کرده‌اند، کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.
با این حال در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره وقایع دریای سرخ که با هدایت امریکا انجام شد، واشنگتن به بهانه این رویدادها اما با هدف حمله به مقاومت خاورمیانه، با همراهی انگلیس و ۸ کشور دیگر به مواضع انصارالله یمن حمله کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی