صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

آب سدهای «بوستان و گلستان» رهاسازی می‌شود
گرگان- براساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای گلستان و به‌منظور تأمین بخشی از نیاز آبی اراضی کشاورزی محدوده سد و شبکه وشمگیر، بخشی از آب سدهای بوستان و گلستان از ساعت 22 روز سه‌شنبه (یکم اسفندماه) رهاسازی می‌شود.
این رهاسازی آب با هدف مدیریت یکپارچه منابع آب رودخانه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سدهای گلستان و بوستان برای مدیریت و ذخیره‌سازی سیلاب‌های احتمالی در اسفند‌ماه و فصل بهار است.
با توجه به اینکه رهاسازی آب از سدهای بوستان و گلستان در این مرحله برای تأمین آب اراضی کشاورزی در مسیر رودخانه و مصارف محدوده سد و شبکه وشمگیر بوده، هرگونه برداشت آب توسط بهره‌برداران مسیر رودخانه گرگانرود در حد فاصل پایاب سدهای مذکور تا سد وشمگیر ممنوع است. نکنه مهم اینکه تأکید می‌شود کشاورزان و اهالی این منطقه بویژه مسیر رودخانه گرگانرود از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سدهای بوستان و گلستان خودداری کنند.
 ساخت منطقه آزاد تجاری «دوغارون» کلید خورد
مشهد- ساخت مرحله یک منطقه آزاد تجاری و صنعتی «دوغارون» خراسان رضوی در پهنه‌ای به وسعت ۲۵۷ هکتار از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.
«محسن پوراحمدی» مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد با اعلام این خبر گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون در سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار پیش‌بینی شده که به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن به شروع عملیات ساخت و ساز مرحله اول آن در زمان حاضر فقط در ۲۵۷ هکتار در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: در مرحله اول بخش مهمی از این پهنه به ایجاد فضای تولیدی، شهرک صنعتی و معدنی مشترک با کشور افغانستان و صنایع بسته‌بندی و فرآوری اختصاص یافته است.

جستجو
آرشیو تاریخی