صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

باشگاه خبرنگاران جوان

   سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از مردم خواست به حیات وحشی که از ارتفاعات به مناطق مسکونی می‌آیند، غذا ندهند.

 

تسنیم

  هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، گفت: در دو سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۳۹۳ نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند که از این آمار، ۱۰۹ هزار و ۱۷۹ نفر بازدیدکننده داخلی و ۲۱۴ نفر گردشگر خارجی بودند.

 

ایرنا

   باوجود بارش‌های نسبتاً مستمر در بهمن‌ماه امسال، آسمان کشور در بیشتر ایام سال خشک بود. این سؤال مطرح است که چه روندی بر اکوسیستم ایران گذشته که حتی برخی می‌گویند؛ آسمان بخل کرده اما باید گفت آسمان ایران همان است، علت را باید در رفتارهای فردی و جمعی خود و تصمیمات شهری و کشوری جویا شد.

 

تسنیم

   سرهنگ محمدرضا زارعی، فرمانده یگان‌حفاظت میراث فرهنگی کردستان از دستگیری ۳ حفار غیرمجاز به‌قصد ورود به منزل همسایه برای کشف اشیای تاریخی در این شهرستان خبر داد.

 

صدا و سیما

  حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: اکنون حدود ۳۰۰۰ محیطبان مناطق حفاظت شده کشور را پوشش می‌دهند که این میزان نیروی انسانی، برای پوشش ۱۹.۵ میلیون هکتار عرصه مناطق حفاظت شده، عدد پایینی است.

 

میراث آریا

   مریم طاهردوست محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان از ثبت ۶ اثر تاریخی شهرستان سمنان در فهرست میراث ملی غیرمنقول ایران خبر داد.

 

ایسنا

   حمید رضا سلیمانی، رئیس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در هر استان با استفاده از ظرفیت‌های بومی هر استان اقدام به هوشمند کردن نهالستان‌ها می‌کنند.

 

میراث آریا

   ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، گفت: در حوزه بافت‌ها و حریم محوطه‌های تاریخی به بیش از ۳۰۰۰ استعلام دستگاه‌های مختلف پاسخ داده شده است.

 

میراث آریا

  سرهنگ محمدرضا زارعی، فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در شهرستان دهگلان خبر داد.

 

ایسنا

  کاوش باستان‌شناسان به کشف بقایای یک شهر باستانی در زیر گالری ملی لندن منجر شد. باستان‌شناسانی که شواهدی از جمله یک آتشدان قرن هفتم یا هشتم میلادی را در لندن کشف‌ کرده‌اند، اعلام کردند زمانی یک شهر ساکسون به نام «لوندنویک» (Lundenwic) در همان مکانی قرار داشت که گالری ملی لندن در حال حاضر آنجا واقع شده است.

 

میراث آریا

 مهدی متقی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از صدور مجوز ایجاد اصلاح و تکمیل یک واحد اقامتگاه بوم گردی در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این بوم گردی در روستای شلی شهرستان مهدی‌شهر بیش از ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

میراث آریا

  سیروان صنوبری ، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج بر لزوم آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران خبر داد و گفت: تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای رونق و توسعه گردشگری در شهرستان‌هاست.

جستجو
آرشیو تاریخی