صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

ایران در ایران

مشهد آماده پذیرایی از مسافران تعطیلات عید فطر
 مشهد- وضعیت اشغال هتل‌ها در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشت که دلیل آن کمبود وسایل حمل و نقل هوایی و ریلی بوده است.
«محمود مادرشاهیان»، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: البته این کاهش موقتی بوده و پیش‌بینی می‌شود اشغال هتل‌های مشهد در تعطیلات عید فطر به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید. 
وی در خصوص ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در نوروز ۱۴۰۳، اظهار داشت: در چند روز اخیر به مناسبت شب‌های قدر در وضعیت اشغال هتل‌های مشهد با افت روبه‌رو نبودیم. برخی هتل‌ها ۷۰ درصد و برخی دیگر بیش از ۸۰ درصد اشغال بودند.
 
سد زیویه کامیاران سرریز کرد
سنندج- به دنبال بارش‌های مناسب در استان کردستان، سد زیویه کامیاران با دبی یک مترمکعب بر ثانیه سرریز کرد.
«آرش آریانژاد»، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: آخرین سرریز سد زیویه 26 دی ماه سال97 بوده اما با توجه به بارش‌های مناسب در ماه‌های اخیر این سد پس از سال‌ها دوباره به طور کامل سرریز کرده است.

کشاورزان خواستار تداوم جریان آب در زاینده‌رود شدند
اصفهان - کشاورزان شرق اصفهان با حضور در چند نقطه این کلانشهر، خواستار تداوم جریان آب زاینده‌رود تا ۲۳ فروردین شدند.
«حسین وحیدا»، رئیس هیأت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با تأکید بر اینکه این درخواست کشاورزان به منظور تداوم آبیاری مزارع بوده است، اظهار داشت: میزان آب رها شده در زاینده‌رود در روزهای اخیر در حدی نبوده که مزارع اصفهان و شرق این دیار بخوبی آبیاری شود و این امر کشت کشاورزان را با مشکلات عدیده‌ مواجه کرده است. 
وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته با مسئولان مربوطه، قرار بود در این دوره از آبیاری، ۴۶ مترمکعب آب بر ثانیه در محل «سد آبشار» واقع در شرق اصفهان به کشاورزان تحویل شود، اما میزان آب تحویلی کمتر از این رقم و بر اساس برآورد ما حدود ۳۳ یا ۳۴ متر مکعب بر ثانیه بوده لذا مزارع این نواحی بدرستی آبیاری نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی