دبیر کمیته شیر مدارس:

سال گذشته ۱۶۰ میلیون پاکت شیر در مدارس توزیع شد

 دبیر کمیته شیر مدارس گفت: سال گذشته ۱۶۰ میلیون پاکت شیر در میان ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی و استثنایی مدارس دولتی توزیع و یک همت اعتبار برای این موضوع تأمین شد.
به گزارش ایرنا، حسین اسدالهی درباره توزیع شیر در مدارس ابتدایی اظهار کرد: طرح شیر مدرسه از سال ۱۳۸۴ در آموزش و پرورش اجرا شده است.  وی خاطرنشان کرد: این طرح در سال 95-94 با وقفه‌ای روبه‌رو شد اما امسال به دستور مستقیم رئیس‌جمهور، با وجود موانعی مانند تأمین پاکت شیر مناسب به دلیل فرادما و استریل بودن شیرها احیا شد.  دبیر کمیته شیر مدارس ادامه داد: آموزش و پرورش از ۲۳ مهر آمادگی توزیع شیر را داشت، اما به دلیل آمادگی نداشتن شرکت‌های لبنی، این موضوع به اول آبان موکول شد چرا که تهیه و توزیع با آموزش و پرورش و تأمین شیر با شرکت‌هاست و مشکلی در منابع مالی و اجرا نداشتیم.
اولویت توزیع شیر مدرسه با مناطق کم‌برخوردار است
اسدالهی عنوان کرد: میانگین توزیع شیر در کشور ۲۰ نوبت است، با این تبصره که مناطق شمالی تهران یعنی مناطق یک، دو، سه، چهار و شش که تمکن مالی بهتری دارند، آخرین مناطق تحت پوشش این طرح بودند.  دبیر کمیته شیر مدارس با بیان اینکه اولویت اول این طرح استان‌های کم‌برخوردار مانند سیستان و بلوچستان و کرمان بود، گفت: اگر مناطق شمالی تهران را کنار بگذاریم، میانگین توزیع شیر پیش از عید ۲۸ نوبت بوده است.
توزیع ۱۵ نوبت شیر تا پایان اردیبهشت
اسدالهی گفت: توزیع شیر در نیمه دوم سال تحصیلی یعنی پس از عید و حتی در ماه مبارک رمضان هم انجام شده و شیر در زنگ‌های آخر میان دانش‌آموزان توزیع شده است که با خود به منزل ببرند. همچنین ۱۵ نوبت تا پایان اردیبهشت و در ایام امتحانات، شیر توزیع می‌شود. در واقع تا آخرین روزی که مدارس دایر هستند، توزیع شیر داریم.
وی افزود: تلاش این است که بتوانیم به صورت میانگین ۵۲ نوبت شیر فرادمای ۲۳۰ سی‌سی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.
دبیر کمیته شیر مدارس با بیان اینکه توزیع شیر از مهر برای دانش‌آموزان متوسطه اول هم انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این طرح در برنامه هفتم آمده، دولت هم موظف است، از مهر شاهد همزمان نواخته شدن زنگ مهر با زنگ شیر باشد.  وی درباره تأمین اعتبار طرح توزیع شیر مدارس اظهار کرد: کمیت و کیفیت این اعتبار در حال بررسی است و به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما این طرح استمرار دارد، تا کنون این طرح یک همت تأمین منابع مالی شده است. هرچند دولت
۴ همت اختصاص داده بود، اما توان شرکت‌های لبنی در این حد نبود.
به گفته اسدالهی، استانداردهای شیر مدرسه بسیار بیشتر و مناسب‌تر از شیر در بازار است.
جستجو
آرشیو تاریخی