صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

مرگ سرنشین خودرو هنگام فرار از دست پلیس
سرنشین خودروی حامل سوخت‌ قاچاق در بندرعباس به دلیل توجه نکردن به دستور ایست پلیس، هنگام تعقیب و گریز با شلیک گلوله جان باخت.
سرهنگ عباس علی یاری فرمانده انتظامی بندرعباس در خصوص جزئیات این حادثه افزود: مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس در ادامه طرح مقابله با قاچاق خودروهای شوتی سوخت بر، به یک دستگاه خودرو سواری دارای شیشه‌های کاملاً دودی، با ۲ سرنشین مشکوک شدند. راننده با دیدن مأموران، بدون توجه به اخطار ایست پلیس، با انجام حرکات نمایشی خطرناک و تغییر مسیر به سمت اتوبان، متواری شد که مأموران نیز با رعایت کامل قانون به‌کارگیری سلاح، با هدف متوقف کردن خودرو، اقدام به شلیک به سمت لاستیک کردند. باتوجه به سرعت بالا و وجود پستی و بلندی‌های زیاد مسیر حرکت، تیر شلیک شده، پس از انحراف، به سرنشین خودرو اصابت کرده و منجر به فوت وی شد.
فرمانده انتظامی بندرعباس در پایان اظهار کرد: در بررسی‌های انجام گرفته، مشخص شد خودروی یاد شده در زمینه قاچاق سوخت فعالیت داشته که نتیجه نهایی بررسی‌های تخصصی، اعلام خواهد شد.

 دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
 بازی پسر پنج ساله با اسلحه و شلیک ناگهانی گلوله از تفنگ برنو جان خاله 15 ساله‌اش را گرفت.
سرهنگ نبی الله قاسمی فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستاهای اطراف شهر خرم آباد بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند. در این حادثه بر اثر تیراندازی غیرعمد پسر پنج ساله با تفنگ «برنو» دختر نوجوان که خاله این کودک بود به دلیل اصابت گلوله جان باخت.وی با انتقاد از در دسترس قرار گرفتن اسلحه‌های مجاز برای دیگر افراد خانواده ادامه داد: فقط افراد مالک این اسلحه‌ها امکان استفاده و نگهداری سلاح‌ها را دارند و باید به‌صورت جدی از در دسترس قرار دادن سلاح برای دیگران خودداری کنند.
 
کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه
 یک هفته پس از ناپدید شدن دختر دانشجوی دندانپزشکی در شهرستان رفسنجان پیکر بی‌جان وی حوالی کوه‌های سرچشمه پیدا شد.
علیرضا محمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: در پی گزارشی مبنی بر ناپدید شدن یک دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضایی برای پیدا شدن این فرد صادر شد. در حالی که ردیابی‌ها ادامه داشت سرانجام صبح سوم اردیبهشت مأموران کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش یکی از دشتبانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه‌های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داده شد. به محض پیدا شدن خودروی فرد گمشده بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و اکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام و تحقیقات برای پیدا شدن فرد گمشده آغاز شد که در نهایت با استفاده از هلی شات جسد این دانشجو در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا شد.
وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات اولیه آغاز شد.
محمدی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهارنظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما درحال حاضر دو مظنون در این رابطه تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قتل پیرزن تنها به خاطر سرقت طلا
 همزمان با قتل پیرزن تنها در خانه و سرقت طلاهایش ردیابی‌هـــا برای شنــــاسایــــــی و دستگیری متهمان آغاز شد.
ســــرهـــنــــــــــــگ سیدابوالفضل مسعودی، فرمانده انتظامی آباده گفت: روز دوشنبه دو نفر با ورود به منزل پیرزنی ۸۲ ساله در یکی از محله‌های شهرستان آباده وی را به قتل رسانده و طلا و زیورآلات وی را سرقت کردند.
 مأموران انتظامی شهرستان و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اطلاع از این ماجرا شناسایی و دستگیری قاتلان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
 وی با اشاره به اینکه قتل مذکور هیچ ربطی به قتل‌های سال گذشته نداشته است، از شهروندان درخواست کرد به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند.
 
دندانپزشک قلابی در بروجرد دستگیر شد
 مطب دندانپزشک قلابی در شهرستان بروجرد پس از هماهنگی با دستگاه قضایی و همکاری پلیس اماکن عمومی نیروی انتظامی برای سومین بار پلمب شد.
مهدی زارعی معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: پیرو شکایات مردمی فرد متخلف با اینکه سه بار در محاکم قضایی محکوم شده بود، با اجاره مکان جدید اقدام به تأسیس دوباره مطب غیرمجاز دندانپزشکی کرده است. این دندانپزشک قلابی در میدان امام حسین(ع) بروجرد فعالیت داشته است و چنانچه مردم از این فرد متخلف شکایت دارند می‌توانند به معاونت درمان شبکه بهداشت شهرستان مراجعه کنند.
معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به افزایش فعالیت افراد بدون صلاحیت در حیطه دندانپزشکی به علت دریافت تعرفه ارزان‌تر از بیماران تأکید کرد: به لحاظ نبود شرایط بهداشتی و استریل تجهیزات و نداشتن تخصص و مهارت در امر دندانپزشکی، عوارض و مشکلات جبران ناپذیر در بیماران گزارش شده که منجر به صرف هزینه‌های گزاف می‌شود.

زورگیری از راننده آژانس در شاهرود
 سارق زورگیری که با تهدید سلاح سرد از یک راننده آژانس سرقت کرده بود در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شد.
سرهنگ علیرضا شائینی، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: در پی وقوع زورگیری از راننده آژانس در شاهرود با تهدید سلاح سرد مأموران کلانتری ۱۳ البرز شناسایی و دستگیری سارق را در اولویت کار خود قرار دادند. تیمی از مأموران کلانتری طی یک عملیات ضربتی در کمتر از ۴۸ ساعت سارق را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از آن مکان دو دستگاه تلفن همراه مسروقه و سلاح سرد کشف شد.
سرهنگ شائینی تصریح کرد: ضمن اعتراف متهم به زورگیری پرونده تکمیل و همراه وی به دادسرا اعزام شد.

جستجو
آرشیو تاریخی