صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

هیچ مرجعی معطل تصویب
قانون جدید حجاب نیست
 خبر اول اینکه، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درخصوص اظهارات مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، عنوان کرد: دولت با اقدامات حمایتی در زمینه حجاب، عفاف و بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌ زمینه وجود ندارد. درخصوص کلیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود برای حوزه‌های مختلف روشن است. وی خاطرنشان کرد:  هیچ الزامی نبود که این مسأله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. بهادری تأکید کرد: به‌نظر می‌رسد الآن یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در  موضوعات فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره
به شاهزاده!
 دست آخر اینکه،  مهدی نصیری فعال فرهنگی-مذهبی دهه هفتاد شمسی که پیشتر در رسانه‌های جریان انقلابی قلم می‌زد، پس از تشدید فاصله خود با گفتمان انقلاب اسلامی حالا به کانادا رفته و در مصاحبه‌‌‌ای به جریان‌های برانداز مشاوره داد. نصیری در گفت و گو با رسانه‌ سلطنتی BBC فارسی، گفت: « اگر بخواهم در یک عبارت مقصودم را از کاری که اپوزیسیون باید انجام دهد بگویم، این است که شکاف و فاصله بین شاهزاده و تاجزاده {زندانی امنیتی} برداشته شود.»
نصیری در سال‌های اخیر سرشبکه ارتباط بخشی از حلقه‌های به اصطلاح روشنفکری ضد نظام در فضای مجازی بود که هفته گذشته ایران را به مقصد کانادا ترک کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی