حوادث جهان

قتل ملکه زیبایی اکوادور در رستوران
ملکه زیبایی اکوادور در روز روشن توسط دو مرد مسلح هدف حمله قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.
نیویورک‌پست گزارش داد، فیلم دوربین مداربسته که این حادثه را ضبط کرده است نشان می‌دهد که چگونه دو مرد مسلح نقابدار در حالی که خانم لندی پاراگا گویبورو و مرد دیگری پشت میز ایستاده بودند به داخل رستوران حمله کردند.
ملکه زیبایی سابق اکوادور در شهر کوئودو توسط دو مرد مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
مرد مسلح دوم در کنار در رستوران نگهبانی می‌داد، پس از این حادثه هر دو مهاجم مسلح از صحنه گریختند.
به گفته منابع محلی، او برای شرکت در مراسم عروسی در روز شنبه در کوئودو بوده است.خانم گویبورو، شرکت‌کننده سابق میس اکوادور در سال ۲۰۲۲، نماینده استان لوس ریوس بود. او بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود داشت. وی در ۲۳ سالگی صاحب یک شرکت واردکننده کالا‌های خانگی و خط تولید لباس ورزشی بود.
 
ریزش بزرگراه در چین
رسانه‌های محلی چین گزارش دادند، در پی ریزش بخشی از یک بزرگراه در جنوب این کشور، دست‌کم ۱۹ نفر کشته شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس، این حادثه در پی بارش شدید باران طی روزهای اخیر رخ داده است.به گفته مقامات استان «گوانگ‌دونگ»، بخشی از این بزرگراه به طول ۱۷.۹ متر حدود ساعت دو بامداد سه‌شنبه فرو ریخت.
در مجموع ۱۸ وسیله نقلیه بر اثر این حادثه آسیب دیدند. در این گزارش آمده است، نیروهای امدادی ۳۰ نفر را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.
 
افزایش ایست‌های بازرسی پلیس در لندن
رئیس پلیس لندن یک روز پس از حادثه هولناک حمله با چاقو در این شهر که یک کشته و چهار مجروح برجا گذاشت، از افزایش ایست‌های بازرسی برای کاهش جرم و جنایت خبر داد.
 مارک رولی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی عنوان کرد، فرهنگ حمل چاقو باید به‌واسطه ترس از دستگیری توسط مجریان قانون، برچیده شود. وی با بیان اینکه ایست‌های بازرسی تاکتیک کارآمدی برای کاهش جرم و جنایت به شمار می‌رود، افزود، برنامه پلیس در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 تحقیقات نشان می‌دهد، احتمال اینکه یک سیاهپوست توسط مأموران پلیس در خیابان متوقف شود و مورد بازرسی بدنی قرار گیرد، در مقایسه با یک فرد سفیدپوست، ۱۳ برابر بیشتر است. همچنین حدود ۲۷ درصد از بازرسی‌های بدنی توسط پلیس بدون دلیل موجه انجام شده است.
بحث درباره افزایش ایست‌های بازرسی در لندن در حالی افزایش یافته که حادثه چاقوکشی روز سه‌شنبه در شمال‌شرق لندن، انگلیسی‌ها را شوکه کرده است. در جریان این حادثه، یک پسربچه ۱۴ ساله بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید و ۴ نفر دیگر بشدت مجروح شده‌اند.
پلیس لندن می‌گوید، این حادثه را تروریستی تلقی نمی‌کند، اما همچنان انگیزه مهاجم از انجام این کار مشخص نیست.
 
55 زخمی در تصادف اتوبوس و قطار مترو
برخورد قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس، دست‌کم ۵۵ زخمی برجا گذاشت که حال دو نفر از آنها وخیم است.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات محلی تأیید کردند، مصدومیت ۱۶ نفر دیگر از افرادی که به بیمارستان منتقل شدند، تهدید‌کننده نیست و باقی زخمی‌ها نیز سرپایی درمان شدند.گزارش‌ها حاکی است، هیچ کودکی در بین مصدومان نبوده است. آتش‌نشانان پس از دریافت گزارش تصادف در ساعت ۱۱:۵۴ ظهر سه‌شنبه به وقت محلی به محل حادثه رسیدند. بررسی علت تصادف آغاز شده است.
 
سقوط مرگبار اتوبوس به دره‌‌ای در پرو
حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل دره‌ای ۲۰۰ متری در شمال پرو دست‌کم ۲۵ کشته برجا گذاشت.
به گزارش یورونیوز، این حادثه در پی انحراف اتوبوس از یک جاده کوهستانی در شمال این کشور رخ داد و دست‌کم ۱۷ مصدوم نیز داشته هرچند تعداد دقیق مصدومان هنوز تأیید نشده است.
اتوبوس به داخل این دره در نزدیکی شهر «کاخامارکا» در رشته کوه‌های ‌آند سقوط کرده است.اتوبوس حدود ۵۰ مسافر داشته و پس از سقوط در حاشیه رودخانه‌ای که در اعماق دره جاری است، متوقف شده است. شاهدان می‌گویند جریان آب رودخانه، چند نفر از مسافران را با خود برده است.
 
گردباد به ایالت کانزاس رسید
مقامات ایالتی امریکا گزارش دادند، در پی وقوع طوفان و گردباد در ایالت کانزاس این کشور یک نفر کشته و بیش از ۲۰ خانه ویران شده است.
به گزارش آناتولی، مقامات ایالتی اعلام کردند، گردباد شدید عصر سه‌شنبه مناطقی را درنوردید و به چندین سازه آسیب رساند.
همچنین «سی‌بی‌اس نیوز» گزارش داد، تاکنون مرگ یک نفر در حوادث مرتبط با طوفان و گردباد تأیید شده است. همچنین سه نفر دیگر مصدوم شده‌اند اما وضعیت آنها وخیم نیست.گردباد علاوه بر خانه‌ها، پنج ساختمان دیگر را ویران کرده و منجر به قطعی برق نیز شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی