صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۹

خبر در خبر

مهر

  علیرضا طاهری، رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن خبر داد و گفت: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب‌های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

 

تسنیم

  یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تبدیل پسماندهای پلاستیکی غیرقابل بازیافت به سوخت جامد، به کمک رفع معضل پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت آمده است. در فرایند تبدیل این پسماندها به سوخت جامد، نه آب قابل توجهی مصرف شده و نه آلایندگی ایجاد می‌شود.

 

ایسنا

   مجید درگی، مدیرکل محیط زیست البرز با بیان اینکه احداث آزادراه تهران - شمال خسارت زیادی برای محیط زیست داشت، گفت: اگر درصدی از عوارض این آزادراه به محیط زیست تزریق شود، می‌توان بخشی از این خسارت‌ها را جبران کرد.

 

ایسنا

  بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان شد. همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی علاقه‌مندان و مراکز آموزشی می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس بزرگراه همت شرق، بین اتوبان یادگار امام و شیخ فضل‌الله، پارک طبیعت پردیسان مراجعه و به رایگان از موزه تنوع زیستی بازدید کنند.

 

ایرنا

  شرکت‌های گردشگری آی.تی.ام (ITM) و اکسپرس روسیه اعلام کردند که ایران در میان گردشگران روس علاقه‌مند به خاورمیانه، محبوبیت دارد و درخواست‌ها برای سفر به این کشور افزایش یافته است. این رسانه روس در ادامه به نقل از نادژدا سارتووا کارشناس تورهای ایران نوشت: علاقه به این مقصد از نظر تمرکز جاذبه‌های تاریخی و معماری زیاد است؛ در ایران، گردشگران عمدتاً به برنامه‌های گشت و ‌گذار با اقامت در بیابان علاقه‌مند هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی