خرده خبر

 رستمیان در فینال جام جهانی
هانیه رستمیان تیرانداز المپیکی تپانچه، در پنجمین روز جام جهانی باکو به فینال تپانچه 25 متر رسید.
او که این روزها رقابت‌های بین‌المللی قبل از المپیک برایش حکم تدارکاتی را دارد تا برای پاریس آماده شود، دیروز در پایان دور مقدماتی و مجموع امتیازات بخش دقت و سرعت با 586 امتیاز و پنجمی راهی فینال شد. هانیه ساعت 9:30 دقیقه صبح امروز در خط آتش فینال قرار می‌گیرد.
گلنوش سبقت‌اللهی دیگر ملی‌پوش تپانچه ایران هم 567 امتیاز گرفت.
طبق برنامه امیرمحمد نکونام و پوریا نوروزیان ساعت 8:45 دقیقه صبح امروز در دور مقدماتی تفنگ 50 متر سه‌وضعیت رقابت می‌کنند.
نجمه خدمتی، فاطمه امینی و شرمینه چهل‌امیرانی هم ساعت 13:15 دقیقه در دور مقدماتی تفنگ 50 متر سه‌وضعیت زنان مسابقه می‌دهند.
 

پاکدامن نفر سوم رنکینگ جهانی
علی پاکدامن به رغم حذف در گرندپری سئول نفر سوم رنکینگ جهانی شد. یک پله بالاتر از آرون ژیلاگی مجار.
 با حذف علی پاکدامن و محمد رهبری، پرونده شمشیربازان ایرانی در گرندپری سئول خیلی زود بسته شد. تیم ملی شمشیربازی سابر ایران که بعد از سهمیه تیمی المپیک، برای 50 روز در فرانسه اردو زده، بعد از تمرین یک‌ماهه در کمپ اورلئان در گرندپری سئول حاضر شد اما شمشیربازان نتیجه‌ای جز حذف زود هنگام عایدشان نشد. محمد رهبری در مرحله یک‌سی و دوم نهایی باخت اما علی پاکدامن تا یک‌هشتم نهایی پیش رفت و با باخت مقابل شمشیرباز مصر حذف شد. به این ترتیب پاکدامن، رهبری، فتوحی و باهر به ترتیب در رده‌های 9، 34، 86 و 101 قرار گرفتند. نتایج آنها از نظر کارشناسان به نبود مربی، خستگی و فرسودگی ملی‌پوشان در فرانسه ربط دارد.


یک طلا و برنز جوجیتسو در امارات
ملی‌پوشان جوجیتسو یک طلا و یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا دشت کردند.  این مسابقات به میزبانی امارات در حال برگزاری است و دیروز رضا شفیعی در وزن مثبت 95 کیلوگرم اولین طلای تیم ملی را به دست آورد، همچنین علی‌اکبر آزادپور در وزن -85 کیلوگرم به مدال برنز بسنده کرد.    قبل از این هم فرهان موسوی به مدال نقره رسیده بود.
 
 
 خباز، دوباره دستیار آلکنو شد
مربی بدنساز سابق تیم ملی والیبال، فصل جدید در لیگ روسیه همکار ولادیمیر آلکنو شد.
آلکنو که بعد از چند سال دوری دوباره به زنیت سن‌پترزبورگ برگشته، این بار علاوه بر دستیار همیشگی‌اش توماس توتولوف، یک ایرانی را هم به کادرش اضافه کرده است. آلکنو در مصاحبه‌اش گفته: «در کادر من علاوه بر توتولوف یک متخصص تربیت بدنی از ایران هم هست که با من در تیم ملی کار کرده است. مهدی خباز از اول ماه ژوئن به روسیه می‌آید تا کارش را با بازیکنان مصدوم شروع کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی