صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

احضار مسئولان شرکت زغال‌سنگ استان کرمان به دستگاه قضایی
 مسئولان شرکت زغال‌سنگ استان کرمان پس از مرگ دو کارگر معدن به دستگاه قضایی احضار شدند.
 علی محبوب‌پور، رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع حوادثی که منجر به فوت دو کارگر در معادن این شهرستان شد، مسئولان شرکت زغال‌سنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند. همچنین بدون هیچ‌گونه اغماضی با مقصران حادثه معادن اصلی و هشونی کوهبنان برخورد قانونی می‌شود و مدیران شرکت زغال‌سنگ و مسئولان واحد ایمنی و امداد این معادن به دادگستری احضار شده‌اند.
محبوب‌پور در خصوص ریزش تونل در معدن اصلی زغال‌سنگ، که منجر به جان‌باختن یکی از کارگران این معدن شد، گفت: هنوز 10 روز از حادثه تلخ در معدن زغال‌سنگ هشونی که منجر به فوت یک کارگر شده بود، نگذشته است که حادثه‌ای دیگر، منجر به جان‌باختن یکی از کارگران در معدن اصلی شد و در این خصوص بلافاصله مدیران و مسئول واحد ایمنی و امداد معادن به دادگستری احضار شدند. شامگاه پنجشنبه یکی از نیروهای معدن اصلی زغال‌سنگ به نام حسن صیاد، ۴۰ ساله که متأهل و دارای ۲ فرزند بود، به‌دلیل ریزش زغال‌سنگ در کارگاه‌های معدن اصلی زغال‌سنگ منطقه طغرالجرد، جان خود را از دست داد.

کشف چای آغشته به تریاک در فرودگاه
فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف ۴۰ کیلوگرم چای آغشته به تریاک در پایانه هوشمند بار توسط پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد.
سردار رضا بنی‌اسدی فر گفت: مأموران مستقر در پایانه هوشمند بار فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) حین بررسی و کنترل محموله‌های پستی، به یک مرسوله حاوی ۱۶۰ کیلوگرم چای، به مقصد یکی از کشورهای خارجی، مشکوک شدند و با دریافت دستور از مرجع قضایی با حضور نماینده گمرک، اقدام لازم در خصوص بازگشایی و بررسی این محموله انجام شد. کارکنان زبده این پلیس پس از بررسی دقیق متوجه شدند که چای موجود در بسته‌ها آغشته به مواد مخدر از نوع تریاک است و پس از توزین، مقدار ۴۰ کیلوگرم چای آغشته به تریاک، کشف و ضبط شد. فرد مرتبط با محموله شناسایی و پرونده قضایی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
 
10 مصدوم در برخورد 2 قایق موتوری در هامون
برخورد ۲ دستگاه قایق موتوری در تالاب بین‌المللی هامون ۱۰ مصدوم برجا گذاشت.
دکتر نیما وثوقیان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: حدود ساعت 7 عصر پنجشنبه پس از تماس با مرکز ارتباطات‌ اورژانس پیش‌بیمارستانی زابل در خصوص برخورد ۲ دستگاه قایق موتوری در شهرستان هامون، بلافاصله چهار تیم امدادی از نزدیکترین پایگاه‌‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زابل به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در این حادثه ۱۰ نفر مصدوم شدند که پس از برخورد ۲ قایق به داخل آب سقوط کردند که این افراد از آب بیرون کشیده شدند و پس از نجات آنها اقدامات درمانی لازم در محل توسط تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ انجام و سپس جهت ادامه درمان به بیمارستان امیرالمؤمنین علی(ع) زابل منتقل شدند.
 
مرگ کارگر در کارخانه سیمان ارومیه
 یک کارگر هنگام کار در کارخانه سیمان ارومیه به علت سقوط از ارتفاع جان باخت.
 یک منبع کارگری درباره جزئیات بیشتر حادثه مرگ کارگر سیمان ارومیه به خبرنگار ایلنا گفت: این حادثه صبح روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در کارخانه سیمان ارومیه واقع در جاده ارومیه به مهاباد رخ داده و یک کارگر متأهل با دو فرزند به نام «یوسف شهرویرانی» حدوداً ۴۵ساله جان باخته است. این کارگر واحد خدمات به همراه همکار خود برای تمیز کردن سقف کاذب آشپزخانه کارخانه در ارتقاع ۸ متری از سطح زمین مشغول کار بودند، که ناگهان تعادل خود را از دست داده و از ارتفاع به پایین سقوط کرد و بر اثر اصابت سر و گردن با کف زمین جان خود را از دست داد. پوشش سقف کاذب آشپزخانه طلقی بوده و گفته می‌شود استانداردهای لازم ایمنی را برای حمل بار و جابه‌جایی کارگران نداشته است.
 
پلمب کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در شهرک ناز
یک کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در شهرک ناز کرج پلمب و برای متولی آن پرونده قضایی تشکیل شد.
حسین ناصرخاکی دادستان عمومی و انقلاب فردیس گفت: در بازرسی‌های انجام شده حسب دستور دادستانی مشخص شد این مرکز در «شهرک ناز» فردیس طی سه ماه گذشته ایجاد شده و 15 معتاد متجاهر را از کرج و تهران گرفته و به‌صورت غیرمجاز و بدون هیچ نظارتی نگهداری می‌کرد. با ورود دادستانی فردیس، این مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در این حوزه قضایی شناسایی و پلمب شد.
دادستان عمومی و انقلاب فردیس اضافه کرد: در این رابطه یک متهم بازداشت و تمام بیماران با دستور قضایی در بین سایر کمپ‌های مجاز تقسیم شدند. ملک مورد نظر نیز پلمب و برای متهم قرار وثیقه صادر شده است.

 پایان اخاذی‌های مأموران قلابی
 سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رباط کریم از دستگیری ۲ مأمور قلابی در غرب استان تهران خبر داد.
سرهنگ تیمور کلانتری در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ چندی پیش شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام کرد که دو فرد مشکوک که یکی از آنها لباس نظامی بر تن دارد به مغازه وی مراجعه کرده و قصد اخاذی دارند. مأموران کلانتری ۱۵ منجیل آباد رباط کریم به محل مورد نظر اعزام شده و دو نفر را مشاهده کردند. مأموران از این افراد درخواست مدارک هویتی کردند که مشخص شد هیچ یک از این افراد پلیس یا نظامی نیستند، بنابراین هر دو مأمور قلابی دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شدند. متهمان در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و اعلام کردند که با لباس مبدل انتظامی قصد اخاذی از شهروندان را داشته‌اند. متهمان در ادامه بازجویی‌های پلیسی به سه فقره سرقت تحت عنوان مأمور انتظامی اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی