صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

دانش‌آموزان و معلمان در سوگ رئیس جمهور

در کنار مردم ایران، معلمان و دانش آموزان نیز در سوگ رئیس جمهور نشستند. در این دولت بود که رتبه‌بندی معلمان به تصویب نهایی رسید و موضوع معیشت و منزلت معلمان مورد بررسی جدی قرار گرفت. در همین راستا وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب، دکتر رئیسی را به عموم مردم تسلیت گفت و اعلام کرد: امروز معلمان و دانش‌آموزان در سوگ رئیس جمهوری نشسته‌اند که دغدغه فرهنگ داشت و مسائل و موضوعات نظام تعلیم و تربیت کشور را عالمانه و معلمانه پیگیری می‌کرد.
در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: شهادت خادم الرضا علیه السلام؛ دکتر رئیسی در ایام متعلق به امام هشتم صلوات‌الله علیه ایران اسلامی را در سوگ و ماتمی بزرگ فرو برد و ایران اسلامی امروز رئیس جمهوری را از دست داد که در مردمی بودن و مردمداری مانند شهید رجایی، در مظلومیت همانند شهید بهشتی و در مجاهدت بسان شهید سلیمانی می‌درخشید و تا همیشه به عنوان الگویی فراروی دولتمردان و خادمان مردم قرار خواهد داشت. از جمله افتخارات جمهوری اسلامی آن است که رؤسای جمهوری مانند شهیدان رجایی و رئیسی دارد که جان فدای ملت و جان نثار خدمت به مردم هستند.
در بخش دیگر از این اطلاعیه آمده است: امروز معلمان و دانش‌آموزان در سوگ رئیس جمهوری نشسته‌اند که دغدغه فرهنگ داشت و مسائل و موضوعات نظام تعلیم و تربیت کشور را عالمانه و معلمانه پیگیری می‌کرد؛ اگر چه فرصت مغتنم خدمت در دوران ریاست جمهوری این شهید عزیز برای جامعه فرهنگی کشور کوتاه بود اما تاریخ، تحولات بزرگ و بی‌نظیر این دوران را در عرصه‌های عدالت آموزشی، توجه به شأن و منزلت معلمی، جهاد محرومیت‌زدایی، بازگشت به مسیر اصولی و بنیادین نظام تعلیم و تربیت و ده‌ها تحول بی‌سابقه و شگرف دیگر را هرگز از یاد نخواهد برد.
وزارت آموزش و پرورش شهادت رئیس جمهور دکتر رئیسی و همراهان ایشان را به محضر امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کند و بر استمرار راه و کار و تلاش مضاعف در مسیر پیش‌رو با آن شهید عزیز عهد و پیمان می‌بندد.
جستجو
آرشیو تاریخی