صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و سه - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و سه - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

حوادث جهان

آتش‌سوزیِ مرگبار در شهربازی هند
مقام‌های محلی در هند می‌گویند دست کم ۲۷ نفر که بیشتر آنها کودک بودند در پی آتش‌سوزی گسترده در یک مرکز بازی در هند جان خود را از دست داده‌اند.
در پی این حریق شعله‌های آتش و دود عظیم از ساختمانی در «راجکوت» در غرب ایالت «گجرات» به هوا برخاست. روزنامه گاردین نوشت: این حادثه شنبه شب به وقت محلی رخ داده و حریق ساعاتی بعد اطفا شده است. کمیسر پلیس راجکوت گفته است احتمال پیدا کردن اجساد بیشتری در این محل وجود دارد.پلیس محلی همچنین گفته است که شناسایی اجساد سوخته دشوار بوده است. این آتش‌سوزی زمانی رخ داد که محل بازی از کودکان و جوانان پر بود و بیش از ۳۰۰ نفر داخل ساختمانی در این محوطه حضور داشتند.علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده است و به گفته مقامات، یک تیم تحقیقات ویژه برای بررسی این موضوع تعیین شده است.
 
مرگ هفت نوزاد در آتش‌سوزی بیمارستان دهلی‌نو
 آتش سوزی در بیمارستان کودکان و نوزادان ویوک ویهار دهلی‌نو منجر به مرگ هفت نوزاد شد.شاهدان عینی گفتند که ساکنان محلی و اعضای یک سازمان غیرانتفاعی اولین کسانی بودند که به کمک گرفتارشدگان در آتش شتافتند.
گروهی از ساکنان محلی از بخش پشتی ساختمان بالا رفتند و چند نوزاد تازه متولد شده را نجات دادند. مقامات محلی گفته‌اند سیلندرهای اکسیژن نگهداری شده در این ساختمان در دو طبقه منفجر شد و بر اثر این انفجار ساختمان‌های مجاور نیز آسیب دیدند.اعضای یک سازمان محلی اعلام کردند: ما در مورد سیلندر غیرقانونی اکسیژن در بیمارستان به مشاور محلی نیز شکایت کرده بودیم. اما هیچ کاری انجام نشد.
 
افزایش آمار کشته‌های رانش زمین در پاپوآ گینه‌نو
نهاد وابسته به سازمان ملل گزارش داد که تعداد کشته‌های رانش زمین در پاپوآ گینه‌نو که ۳۰۰ نفر اعلام شده بود، به بیش از ۶۷۰ نفر رسیده است. برآوردها نشان می‌دهد که ممکن است بیش از ۱۵۰ خانه زیر ۶ الی ۸ متر آوار باشند. آنها نگران هستند که احتمالاً بیش از ۶۷۰ نفر جان خود را از دست داده باشند.
جستجو
آرشیو تاریخی