صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

توهین کارتونیست اصلاح‌طلب به رقیب پزشکیان
 خبر اول اینکه، با نزدیک‌تر شدن به موعد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، طرفداران یکی از کاندیداها بداخلاقی و لجن پراکنی علیه رقبا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
در همین رابطه یکی از کارتونیست‌های رسانه‌های اصلاح‌طلب اقدام به کشیدن کاریکاتوری توهین‌آمیز از سعید جلیلی یکی از نامزدهای انتخابات کرد که در ادامه با بازنشر توسط برخی از سلبریتی‌ها از جمله رضا کیانیان همراه بود. بازنشری که موجب ناراحتی و انتقاد افکار عمومی شد. بخصوص پس از آنکه نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان در مناظره اخیر، سایر نامزدها را به رعایت اخلاق توصیه کرد.
به نظر می‌رسد که با توجه به شخصیت متعادل و مواضع غیررادیکالی که پزشکیان دارد، بخش تندرو اصلاح‌طلبان به دنبال سوق دادن او به سمت رادیکالیسم هستند. البته مسعود پزشکیان تاکنون انتشار کاریکاتور سعید جلیلی توسط کارتونیست اصلاح‌طلب را محکوم نکرده است.

امریکا و اسرائیل
درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کنند
 دست آخر اینکه، رژیم صهیونیستی در حالی که هشت ماه گذشته را صرف تلاش برای بیرون آمدن از بحران پساطوفان الاقصی کرده و به دنبال روزنه امید می‌گردد، به دنبال تصمیم‌گیری در ارتباط با فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است.
در همین رابطه رسانه امریکایی آکسیوس گزارش داده که ۲ مقام امریکایی و ۲ مقام فعلی و پیشین رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند نهادهای اطلاعاتی امریکا و رژیم صهیونیستی در حال بررسی دقیق اطلاعات تازه‌ای درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند که می‌تواند در تحقیقات و توسعه تسلیحات اتمی مورد استفاده قرار بگیرد.
طبق این گزارش مقامات ارشد امریکایی و رژیم صهیونیستی قرار است پنجشنبه (فردا) «گروه مشورتی راهبردی امریکا و اسرائیل» را برای بحث درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و دیگر مسائل برگزار کنند.
این در حالی است که مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران با وجود پیشرفته بودن، ماهیت صلح‌آمیز دارد. ایران بارها وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود را تکذیب کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی