صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

نخستین جلسه
هیأت عالی بانک مرکزی
برگزار شد

در راستای اجرای قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از ماه جاری، نخستین جلسه هیأت عالی که جایگزین شورای پول و اعتبار شده، روزسه‌شنبه به ریاست محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی و با حضور اعضای این هیأت در ساختمان میرداماد برگزار شد.
به گزارش بانک مرکزی، در ابتدای این جلسه احکام صادره از سوی سرپرست ریاست جمهوری به اعضای حقیقی هیأت عالی شامل آقایان حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی به عنوان اقتصاددان متخصص در زمینه سیاستگذاری پولی و ارزی، محمد طالبی به عنوان متخصص امور بانکی در زمینه امور مالی و محمدرضا محمودپناه به عنوان متخصص امور بانکی در زمینه حقوق بانکی توسط فرزین رئیس هیأت عالی بانک مرکزی تقدیم شد. سپس اعضای هیأت عالی مطابق قانون سوگند یاد کردند.

 

صادرات گیاهان دارویی پارسال به ۴۸۰ میلیون دلار رسید

 مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی گفت: سال گذشته ۱۲۰ هزارتن انواع گیاهان دارویی به بازار‌های هدف صادر شد.
حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد گفت: بنا بر تلاش‌های وزارت جهادکشاورزی در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت گیاهان دارویی را با افزایش ۴۰ هزارهکتاری به ۲۹۰ هزارهکتار رساندیم که از این سطح ۴۸۰ هزارتن تولید مربوط به ۶۰ نوع گیاه دارویی است.
به گفته او، امسال عملکرد و تولید گیاهان دارویی افزایش یافته، به طوری‌که در گل محمدی بیش از ۷۰ تا ۸۰ هزارتن تولید خواهیم داشت، درحالی که سال گذشته ۶۰ هزارتن تولید داشتیم. مجری طرح گیاهان دارویی درباره آخرین وضعیت صادرات گیاهان دارویی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌دنبال آن هستیم تا در۲ سال آینده سطح زیرکشت گیاهان دارویی را به ۳۵۰ هزارهکتار افزایش دهیم. براین اساس مهم‌ترین دغدغه در حوزه گیاهان دارویی آن است که پتانسیل تولید را به مسئولان بشناسند تا آنها با درایت وارد این حوزه شوند.

 

روکش آسفالت ۴۶ هزار کیلومتر راه اصلی

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در دولت سیزدهم نگهداری، بهسازی و روکش‌آسفالت بیش از ۴۶ هزار کیلومتر راه اصلی انجام شده است.
رضا اکبری یادآور شد: سال گذشته بیش از 22 هزار کیلومتر انواع روکش‌آسفالت شامل تقویتی، حفاظتی و لکه‌گیری و درزگیری در راه‌های کشور اجرا شد.
وی از رفع و اصلاح 1911 نقطه پرحادثه در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: سال گذشته 412 نقطه پر حادثه از مجموع 725 نقطه مصوب بین این سازمان و پلیس و 313 نقطه مستعد حادثه یا نیمه تمام رفع و اصلاح شد.

جستجو
آرشیو تاریخی