صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و دو - ۰۲ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و دو - ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲۱

حوادث جهان

برخورد مرگبار 2 قطار در شیلی
برخـــورد 2 قطـــار در نـــزدیـــکی پایتخت شیلی منجر به مرگ دو خدمه و مصدوم شدن 9 مسافر شد.
بنابرگزارش راشاتودی، در این حادثه یک قطار حامل مسافر با قطاری دیگر در نزدیکی «سانتیاگو»، پایتخت این کشور برخورد کرد و دست‌کم ۲ نفر از خدمه در این تصادف جان‌باخته و ۹ نفر دیگر از جمله چهار تبعه چینی زخمی‌شدند.در این حادثه که شامگاه پنجشنبه رخ داد قطار حامل مسافران حدود هزار و۳۴۶ تن فلز مس نیز حمل می‌کرده و با قطاری که در حال آزمایش سرعت بوده، برخورد کرده است.«خوان کارلوس مونوز»، وزیر حمل و نقل شیلی اعلام کرد تحقیقات برای بررسی جزئیات حادثه و علت دقیق وقوع آن ادامه دارد.
تاکنون راننده قطار آزمایشی و یک اپراتور راه‌آهن مورد بازجویی قرار گرفته‌اند و به اتهام قتل شبه‌عمد ناشی از سهل‌انگاری بازداشت شده‌اند.

سرقت خشن از خانه اسطوره فوتبال ایتالیا
 سارقان مسلح با حمله به منزل روبرتو باجو اسطوره فوتبال ایتالیا، اموال او را سرقت و خودش را مجروح کردند.
طبق اعلام رسانه‌‌های محلی، پنجشنبه شب باجو و اعضای خانواده‌اش در منزل خود در منطقه آلتاویلا ویچنتینای ایتالیا مشغول تماشای بازی تیم‌های ملی ایتالیا و اسپانیا بودند که گروهی از سارقان مسلح به منزل او حمله کردند و اسطوره سابق فوتبال ایتالیا را که با آنها درگیر شد با قنداق اسلحه از ناحیه سر مجروح کردند.
سارقان که گویا 5 نفر بوده‌اند پس از مجروح کردن باجو، او و دیگر اعضای خانواده‌اش را در یک اتاق حبس کردند و تمام اموال ارزشمند آنها از جمله پول، جواهرات و ساعت‌های مچی قیمتی را به سرقت بردند. باجوی 57 ساله پس از این اتفاق با شکستن در اتاقی که در آن حبس شده بود با پلیس و اورژانس تماس گرفت و به بیمارستان منتقل شد.
بر اثر ضربه وارد شده، سر او چندین بخیه خورده است. پلیس ایتالیا با بررسی تصاویر ضبط شده از دوربین‌های مدار بسته منزل باجو، تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان آغاز کرده است.

75 هندی قربانی مشروب تقلبی
یک افسر پلیس محلی روز پنجشنبه تأیید کرد که حداقل ۲۹ نفر در اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی در ایالت تامیل نادو در جنوب هند جان باختند و نزدیک به ۴۵ نفر دیگر با حال بسیار وخیم در بیمارستان بستری شدند.
به گزارش هندوستان تایمز، گفته می‌شود بیشتر قربانیان کارگرانی بودند که مشروب تقلبی مصرف کرده بودند و علائمی‌مانند از دست دادن بینایی، استفراغ و سردرد داشتند. فروش مشروبات الکلی تقلبی در این منطقه بیداد می‌کند.
افسر پلیس گفت که بیماران با حال وخیم به بیمارستان‌های مناطق اطراف منتقل شدند و بیم آن می‌رود تعداد قربانیان افزایش یابد.به دنبال این فاجعه، دولت ایالتی یک مقام ارشد و همچنین چند افسر ارشد پلیس را در منطقه تعلیق کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی